te veel eten?

A

Anoniem

Guest
 hallo beste mensen ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie.
ik heb een zoontje van 4 maanden een stevige kerel maar niet te zwaar hij zit eigenlijk presies iets boven gemiddelde.
maar hij eet zo veel,.
hij zit nu op 6 flessen van 230cc zijn schema ziet er zo uit.
7:00 eerste fles 230cc friso 1 comford.
10:00 tweede fles 230cc
1:00 d=erde fles 230cc
2:00 een klein potje fruithapje half.
4:00 zeurd ie weer voor een fles.
7:00 fles
10:00 laatste fles en dan slaapt ie door.

ik weet niet wat ik moet doen mag ik al rijstebloem toevoegen en hoeveel mag hij al groetne mee eten..

en dan nog een vraagje
de laatste paar dagen slaapt mijn zoontje overdag veel sochtends tussen de flessen door constant als ik hem wakker hou wordt ie overvemoeid maar als ie s avonds moet slapen is het een probleem dan wil ie niet slapen .
wie weet daar wat op een bad helpt niet en alleen als ik bij hem zit dan wordt ie slaperig maar ben niet van plan om elke dag een urr bij hem te zitten hij kan het zelf ook wie heeft er raad voor mij groetjes marijke

dit is wel erg veel hoor ze mogen max maar een liter
misschien dat hij daardoor weer last van kramp oid heeft en weer niet kan slapen probeer anders als hij om een fles lijkt te huilen water of iets anders ipv flesvoeding en je kunt idd al wat nutrix proberen
ben niet zo'n fan van het CB maar zou anders hun toch even bellen voor advies
ik geloof dat Martin rond die tijd op 4 x 200 zat en soms 240:200:200:240 is ook weer niet zo heel veel maar hij had hier wel genoeg aan en kreeg toen niks extra's

Hoi Marijke,

Dit is inderdaad wel erg veel hoor.
Mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt het volgende:
6:30: 200 cc Nutrilon hypo allergeen
11:00: 200 cc Nutrilon hypo allergeen
15:30: half potje groentehap en 200 cc Nutrilon 4x forte + 2x hypo
20:00: 200 cc Nutrilon 4x forte + 2x hypo
23:30: 200 cc Nutrilon 4x forte + 2x hypo en 2 schepjes rijstebloem

Wij moesten van het CB terug naar 5 voedingen omdat Sven niet goed aankwam. Daarom is de fles van 20:00 er weer bij gekomen.
Ze zeiden bij het CB ook dat ik niet meer dan 200cc in de fles moest doen. Ik deed namelijk 's avonds ook wel eens 240 erin en dat dronk Sven ook zo op. 200 cc is echt meer dan genoeg omdat hun buikje het anders niet aankan.
Het kan ook zijn dat je zoontje daarom zo onrustig is.
Sven begint na de fles ook vaak te huilen. Wij dachten dan ook dat hij nog niet genoeg had. Vaak is het zo dat hij gewoon nog zuigbehoefte heeft. Als ik zijn speentje in zijn mond doe, begint hij daar driftig op te zuigen en dan is het vaak al goed.
Ik zou echt wat gaan minderen want ik denk dat het niet goed is voor zijn buikje om zoveel voeding te krijgen.
Ik ben pas sinds Sven 5 maanden is  groentehapjes aan het aanbieden. En dan ook alleen om aan de smaak te wennen. Het is nog geen hoofdmaaltijd. Ik zou daar dus ook nog even mee wachten bij je kleintje.
Rijstebloem zou je al wel kunnen gebruiken. Let wel op: doe het niet teveel want rijstebloem werkt stoppend. Het kan dus zijn dat je knulletje er straks niet meer van kan poepen.

Mocht blijken dat je kindje nog steeds vaak honger heeft, dan zou ik inderdaad even met het CB overleggen. Maar blijf wel kritisch: is het echt honger of schreeuwt hij gewoon om aandacht?

Voor wat betreft het slapen: dat blijft lastig. Maar ik denk dat als je zijn voeding wat beter op orde hebt, het ook beter zal gaan met het slapen. Sven is ook geen makkelijke slaper en wij zijn ook nog vaak zoekende hoe we dat het beste kunnen doen. We hebben nu wel als standpunt: hij moet in zijn bedje in slaap vallen. Dus niet meer bij ons in bed of op de arm. Soms ga ik er even bij zitten om over zijn bolletje te aaien. Maar is hij nog druk aan het friemelen en doen, dan loop ik weg. Dan laat ik hem eerst maar even friemelen. Als hij na een tijdje begint te huilen, loop ik terug. Ik geef hem zijn speentje weer en een aai over de bol. Soms doet hij zijn oogjes al een beetje dicht. Dan blijf ik heel even zodat hij rustig wordt. Blijft hij dreinen, dan loop ik weer weg en begint het ritueel weer van voren af aan. Het kost wat moeite maar bij Sven gaat het steeds beter.

Heel veel succes.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

bedankt voor jullie reactie ik zal er zeker minder in gaan doen maar ik heb rijte bloem geprobeerd maar daar moet hij alleen maar van kokhalsen hij vind het niet lekker ik heb hem nu inmiddels op 5 flessen terug gekregen en daar krijgt hij nu 210 in 200 red hij net de 4 uur wachttijd niet dus zo heb ik afgewogen ik heb wel een voeding dat snel uit zijn lichaam is daarom poept hij zoveel krampjes heeft ie niet meer omdat ik comfort friso 1 geef echt ideaale voeding . tot zover is het gelukt maar nu het slapen nog ik hoop dat dat ook beter gaat dan .
groetjes marijke cb luister ik vrijwel nooit na hoor ze hebben altijd zon ideaal beelt voor zich wat maakt het nou uit dat de ene iets dikker dan de andere is toch grreeeettsss

hé goed dat je die flessen omlaag hebt gekregen
en lekker dat die voeding zo goed werkt scheelt ook al natuurlijk
ik hoop idd dat het nu snachts ook beter gaat het zal misschien even duren maar dan is het een verademing als ze een keer goed slapen
tja wat die rijstebloem betreft gwoon een paar keer proberen en lukt het niet is het ook niet erg als hij net die 4 uur red
ik ben pas met pap begonnen toen ze 8 maanden waren daarvoor wel geexperimenteerd maar dat was idd niet zo'n succes nu geef ik pap smorgens met een lepel en dat gaat erg goed
daarvoor leken ze het ook niet nodig te hebben maar bij ons ging het slapen snachts met zon 4 maanden goed ik geloof van 22.00 tot 7.00 zoiets weet niet meer precies

succes verder

owja over het cb ben ik helemaal eens ik heb altijd zoiets van als ik iets wil vragen doe ik dat is het antwoord naar mijn mening goed luister ik ernaar en anders doe ik er lekker niks mee
ga eigenlijk het meest voor de prikken en omdat dit mijn eerste kindjes zijn heb je soms nog wel kleine vraagjes

Terug
Bovenaan