te veel eten...??

Hallo Allemaal,

Mijn dochter (bijna 8 mnd) is sinds kort over op 3 flessen. Gaat op zich erg goed, alleen heb ik nu het idee dat ze teveel krijgt, of te dicht op elkaar misschien? We hebben nu dit schema:

7 uur                           papfles 200cc
10 uur                      fruit, heel potje 8mnd
11.30-12 uur     half of heel sneetje brood
13 uur                       fles 200cc  
15 uur                       100cc diksap en liga
16.45                         warm eten, toetje om te proberen, lukt nog niet echt
18.45                         papfles 200cc

De fles van 13 uur drinkt ze vaak niet helemaal op, ze drinkt vaak 150 cc maar ik weet eigenlijk niet of ik deze al mag minderen? Dat ik daar bijvoorbeeld 165cc van maak?
Aan de ene kant heb ik niet het idee dat ze teveel eet, ze eet alles op en er komt bijna niks meer gespuugd. Maar misschien te dicht op elkaar??
Misschien is er iemand hier met de gouden tip.....? Hoe deden jullie dat op deze leeftijd?

Ben benieuwd,
Groetjes Dartel

Je kindje krijgt wel veel melk vind ik.
Met acht maanden is rond de 430cc zuivel op een dag voldoende, en dat is inclusief yoghurt en dergelijke.

Misschien kun je de pap van een bord gaan geven en i.p.v. een fles yoghurt?

Ik zou in elk geval die flessen een stuk kleiner maken, je kind geeft dat ook al aan door het niet meer helemaal op te drinken.

quote: dartel_25 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-03-2009 14:05:21'));

Hallo Allemaal,

Mijn dochter (bijna 8 mnd) is sinds kort over op 3 flessen. Gaat op zich erg goed, alleen heb ik nu het idee dat ze teveel krijgt, of te dicht op elkaar misschien? We hebben nu dit schema:

7 uur                           papfles 200cc
10 uur                      fruit, heel potje 8mnd
11.30-12 uur     half of heel sneetje brood
13 uur                       fles 200cc  
15 uur                       100cc diksap en liga
16.45                         warm eten, toetje om te proberen, lukt nog niet echt
18.45                         papfles 200cc

De fles van 13 uur drinkt ze vaak niet helemaal op, ze drinkt vaak 150 cc maar ik weet eigenlijk niet of ik deze al mag minderen? Dat ik daar bijvoorbeeld 165cc van maak?
Aan de ene kant heb ik niet het idee dat ze teveel eet, ze eet alles op en er komt bijna niks meer gespuugd. Maar misschien te dicht op elkaar??
Misschien is er iemand hier met de gouden tip.....? Hoe deden jullie dat op deze leeftijd?

Ben benieuwd,
Groetjes Dartel

Hoi Dartel,

Mijn dochter is ook bijna 8 maanden.
Ik heb dit schema:
7.45    fles 180 ml. + 6 schepjes
10.00 half potje fruithapje
11.30 halve boterham en daarna fles van 120 ml + 4 schepjes
15.00 andere helft van het fruitpotje
17.15 groentehapje, meestal niet helemaal + klein schaaltje yoghurt met roosvicee
19.15 fles 180 ml. + 6 schepjes

Ik ben van de week op het bureau geweest en ze moet op deze leeftijd ongeveer 500 ml. hebben.

Ik denk dat je zowiezo om 13.00 uur teveel geeft. En dat hele fruitpotje om 10.00 uur vind ik ook wel veel. Al zou ik het mijn dochter geven eet ze het ook wel op. Maar anderhalf uur daarna krijgt ze alweer brood.

Nou succes hè.

Terug
Bovenaan