Te veel foliumzuur?

Hoi meiden,

Vraagje: ik slik foliumzuurtabletten van 400, nu heb ik ook multi A-Z van kruitvat waar 200 foliumzuur inzit.. Nu adviseren ze 400 of 500 maar ik kom daar nu dus boven..
Kan dit kwaad? Weten jullie dit?

En hadden jullie na het stoppen van de pil ook zon rugpijn, duizelig en misselijkheid? (daarvoor wist ik amper dat misselijkheid bestond') ik had er nooit last van)

Liefs Renate

ik hebdaar nooit last van gehad maar ben ook meteen naar het stoppen van de pil van me eerste dochter zwanger geworden misschien had ik daarom die verschijnselen niet van het foliumzuur weet ik zo niet misschien dat je er iets op het internet over kunt vinden

Lijkt me geen oorzaak ervan maar anders even in de bijsluiter kijken. Waarom slik je èn foliumzuur èn zwanger-worden-vitamines? Die zwanger-worden-vitamines zijn dan voldoende.

Rugpijn, duizelig en misselijk herken ik niet...
Misschien ben je zenuwachtig?

Ik heb dit aan mijn huisarts nagevraagd want ik gebruikte ook eerst mulivitamine, visolie ed en die zei dat ik daar mee moest stoppen en alleen foliumzuur moest gaan slikken of multi vit. voor (aanstaande) zwangere vrouwen........... let op ze zijn niet allemaal te gebruiken als je nog niet zwanger bent.

Succes!

Ik gebruik maternal van centrum want ik werd van de gewone foliumzuur tabletten erg misselijk... heb het nu nog wel op de namiddag volgens mijn gyn kan het wel dat je die bijwerking ervan hebt

Haha nee hoor ik ben niet zenuwachtig.. we zijn tenslotte net begonnen:)
Het zijn niet speciaal voor zwanger worden vitamines maar gewone multivitamine en ben nu foliumzuur gaan slikken omdat ik zwanger wil worden. Maar ik keek later op de verpakking van de multivit (omdat ik op inet las dat daar ook foliumzuur in kan zitten) en toen zag ik dat dat er idd in zit..

Duizeligheid heb ik al ruim een jaar maar misschien is het wel toeval nu ik met de pil gestopt ben het erger word. Ik heb me al op van alles laten testen maar ze kunnen geen oorzaak vinden.
Rugpijn heb ik altijd heel erg gehad tijdens mijn menstruatie maar zo erg als nu niet en ik heb het nu ook constant.

Bedankt voor jullie reacties!

@ jennifer

Ik denk niet dat het door de foliumzuur komt want daar ben ik net (denk nu 2 weken) pas mee begonnen en ik was vorige maand ook erg misselijk..

Ik kijk het nog wel even aan...

Ik heb het op inet opgezocht en kwam op meerdere sites/forums tegen dat teveel foliumzuur geen schade aan kan richten. Bij sommige vrouwen word er zelfs meer voorgeschreven dan de 400 a 500.
Geen probleem dus:)

Terug
Bovenaan