Te veel groeien?

Hallo,

Mijn dochtertje is 6 weken en weegt nu 4460 gram. Met de geboorte woog ze 2660 gram. Groeit ze niet te hard, vraag ik me af?
Dat is 300 gram in de week!
Ik geef borstvoeding.

Alvast bedankt. Groetjes Marina

Hallo Marina,

Maak je geen zorgen, dit is zeker niet abnormaal hoor.
Onze dochter was vrijdag 5 weken oud. Was bij de geboorte 3620gram en woog woensdag ook al 5085 gram. Dus ook een toename van bijna 1500gram.
Dit komt volgens mij vaker voor bij "borstvoedingskinderen". Onze 2 oudste kinderen begonnen ook beide met zo'n groeispurt.
En daarbij, je kunt ze moeilijk geen eten geven als ze daarom vragen.
Met borstvoeding kun je niet snel teveel geven. Het is een prachtig principe van vraag en aanbod. Je zult zien dat de kleine de komende maanden vanzelf weer richting de curve van "flessenkinderen" gaat. Om die reden bestaan er ook 2 groeicurves.
Dus do'nt worry, jullie doen het gewoon hartstikke goed samen!!!

Liefs, vis79

hoi,

hier hetzelfde verhaal, ik geef ook borstvoeding en onze zoon komt ook goed aan. een keer was hij zelfs 790 gram aangekomen in 2 weken. op het cb zeiden ze me dat dit vaker is bij borstvoedingskinderen, rond de 3 of 4 maanden zal deze sterke groei afnemen hebben ze me verteld. mij zoon was met 13 weken al 7250 gram.

gr floor

Ook hier een borstvoedingsmama met een kind dat megasnel groeit.
Mijn zoon woog bij na 4  weken 5800 gram, na 8 weken 7400 gram en na 12 weken 8600 gram. Ook dus een megagroei op de borstvoeding. Maar zoals ook mij inderdaad continu verteld wordt, kun je nooit teveel borstvoeding geven. Alles mag (het gaat er als het goed is vanzelf weer af als ze actiever worden). Dus geniet ervan dat je kindje zo goed groeit op jou melk!

Groetjes,
Geeske

Hoi!
Okee, dank je wel voor jullie reakties. Mijn schoonmoeder zei, da's raak zo hard groeien. Ik was gelijk bang dat het niet goed zou zijn.
Maar ja, dat gebeurd dus meer bij bv-kinderen.

Liefs, Marina

Hoi Marina,

Ook mijn zoontje kwam de eerste vier weken 1,5 kg aan op de borstvoeding. De tweede mnd 1,4 kg en afgelopen dinsdag was hij 750 gram aangekomen, dus het wordt al iets minder. Maar hij groeit gewoon lekker op de borstvoeding en jouw dochtertje ook! Heerlijk toch!!!!

Liefs, ESther

Wat een compliment voor jezelf, je doet t dus gewoon prima!
Misschien vind je t leuk om online een borstvoedingcurve in te vullen voor je kindje dan kan je precies zien hoe je kindje groeit. De curves die in het Groeiboekje van het CB staan zijn namelijk gericht op kindjes die flesvoeding krijgen en die kindjes hebben gewoon een andere groei.
Op www.borstvoeding.com kan je de curve invullen, ook superleuk om m aan het eind van het jaar uit te printen en in een fotoboek te plakken!

Liefs L81

Terug
Bovenaan