te veel melk

Ik heb erg veel melk (in ieder geval met veel impuls) en daar heeft onze zoon (5 weken) erg last van (spugen krampen bijna stikken in de melk, groene poep, veel aankomen). Bij het consulatiebureau deden ze er nogal laks over maar ik heb gewoon medelijden met hem omdat hij vooral veel last heeft van zijn darmen.

Nu kolf ik de melk af (100 ml in 1/2 minuut) en geef hem dat met de fles en daarna geef ik hem de borst want dan is de druk eraf. Het helpt volgens mij wel (maar ben pas een dag bezig) maar is niet erg handig. Heeft iemand nog tips om hier wat aan te doen.

Groetjes Liesbeth
 
Hoi Liesbeth,

Wat je ook kan doen is idd wat afkolven maar het dan invriezen ipv geven. Dan zodra de ergste spanning van je borsten af is dan kan je hem gewoon aanleggen.

Zo heb je 2 vliegen in een klap want je maakt ook meteen een voorraadje voeding.

Ik heb het ook gehad en ons meisje stikte ook iedere keer bijna er zijn nog meer tips.
Voeden terwijl je kinde met het hoofdje hoger ligt in de rugby houding met bv een kussen onder hem.

Of tegen de zwaarte kracht invoeden op je buik dat vergt wat handigheid er is ook een site met verschillende houdingen waarin je kan voeden. Zal ff kijken of ik de link kan vinden voor je
http://www.borstvoeding.com/houdingen.html Hier staan veel plaatjes.

Groetjes
 
Hallo Liesbeth,

Heel herkenbaar je verhaal. k had ook erg veel voeding en kolfde dit ook af, zodat de ergste spanning eraf was. Mijn zoontje kon de borst soms niet pakken omdat ie te vol en dus te gespannen was. Ik heb het ingevroren, zoals Joyce ook schrijft. Na het kolven gaf ik hem de rest uit de borst, daar zat nog meer dan genoeg in.

Dat verslikken is ook erg vervelend. Ik liet mijn zoontje ook wel eens iets rechter opzitten tijdens het drinken. Dus niet liggend in mijn arm maar een beetje schuin op schoot laten 'zitten'.
Soms trok ik ook de tepel uit zijn mond, hij dronk dan zo snel ivm de hoeveelheid melk. Op deze manier kon hij tussendoor even op adem komen. k hoorde het soms al aankomen. Hij dronk dan heel veel slokken zonder tussendoor adem te halen, dan hoorde ik al dat het fout zou gaan en trok dus mijn tepel uit zijn mond. Soms ging dat heel makkelijk, hoefde ik nauwelijks te trekken. Anders koppelde ik hem los door met mijn pink het vacuüm weg te halen.

Succes ermee!!!
Groetjes Miranda
 
Hoi,
Ik denk als je eerst kolven en daarna gaat voeden dat je melkproduktie juist toe blijft nemen, als ik last had van stuwing dan gaf ik mijn zoon op bed, dus liggend, de borst, anders kon hij hem niet pakken ivm de spanning. Liggend op bed lukte dit wel.
In ieder geval heb ik veel op internet gezocht naar tips er zijn veel sites, ik geloof dat je ook bij het voedingscentrum informatie kan vinden.
succes.
 
Hoi,
Ik had hetzelfde probleem en heb toen gebeld met iemand van 'borstvoeding natuurlijk'. Zij legde mij uit dat de eerste melk die uit je borst komt wat lichter (minder vet) is dan de melk die er daarna uitkomt. En deze eerste melk zorgt juist voor het spugen, als dat alles is wat je kindje binnen krijgt. Je kindje groeit juist ook goed door de achtermelk. Wat ik toen moest doen, was de eerste melk afkolven (ik deed dan ca 20 cc) en dan de borst geven. Zo kreeg hij direct wat rijkere achtermelk en spuugde hij minder.
Toen hij meer kon gaan drinken was het probleem ook direct opgelost.
Als je alleen de voormelk afkolft en invriest heb je dus wel kans dat het niet de rijkere achtermelk is wat wellicht weer tot spugen kan leiden.
Als je de hele borst afkolft heb je dat probleem niet.
Het is toch even een tijdje behelpen met dat kolven, maar als hij meer kan eten en jouw melk aanvoer en zijn melk vraag beter op elkaar zijn afgestemd is het probleem ook weer voorbij.
Bij mij heeft het ca 2 weken geduurd.
succes ermee, groetjes Jo
 
Hoi, Ik herken het probleem. Onze zoon had ook heel veel last van krampjes en was in 12 dagen 700 gram aangekomen. Na een bezoek van het CB ben ik maar 1 borst gaan geven ipv 2, na 5 minuten even los koppelen zodat zijn maagje niet te veel in een keer te verwerken krijgt dan weer even drinken en dan na eventueel na 10 wat langer pauze (volgens mij voelde hij ook niet dat hij vol zat omdat het te snel binnen kwam). Daarnaast ben ik inderdaad in andere houdingen gaan voeden, de rugby houding en op bed liggend met hem bovenop mij liggend (dus buik op buik) zodat hij het echt omhoog moest zuigen. Tot slot moest ik ook proberen echt 4 uur tussen de voedingen te laten zitten. Dit heb ik allemaal 2 weken gedaan en toen waren de krampjes over en hij drinkt nu uit zichzelf rustiger en neemt af en toe pauze. Het drinken duurt dus wel wat langer maar de druk is ook van mijn borsten en hij is zo veel blijer.
succes, groetjes
 
Terug
Bovenaan