Te veel melk?

Hallo dames,
Mijn zoontje is nu net een jaar geworden. Joepie!
Maar ik heb een vraagje. Ik heb het vermoeden dat hij te veel melk krijgt.
Dit is zijn schema.

08.30 fles pap.(200 ml melk met bambix)
10.30 flesje suikervrije ranja
12.00 1 boterham en fles van 120 cc melk
slapen tot 14.30-15.00
fruithapje en meestal nog wat drinken al gelang behoefte van hem
17.00 warm eten en schaaltje yoghurt
19.30 210 cc melk
Slapen tot de volgende ochtend. (meestal dan he?)

Krijgt hij nu teveel of valt het mee? En hoe is jullie schema bij deze leeftijd?
Alvast bedankt.
Groetjes Melanie en Quinten
 
Hoi

Mijn zoontje is vorige week 1 geworden en is op dit moment niet meer zo dol op melk. Bij het consultatiebureau raadde ze me aan hem 400 cc aan melk(produkten) te geven + vitamine D druppels.
Zijn schema is als volgt:

06:30 uur        180 cc melk + 6 scheppen bambix
08:00 uur        flesje roosvicee
09:30 uur        banaantje geprakt of geraspte appel of peer

Meestal slaapt hij van 10:00 tot 12:00 of van 11:00 tot 13:00 uur.
Als hij wakker wordt krijgt hij een flesje drinken, roosvicee of appelsap met water.

12:00 of 13:00  uur        1 boterham   smeerworst of leverworst + 120 cc thee met 60cc melk + klein beetje suiker

Rond 15:30 uur                Een liga of een soepstengel met een fles roosvicee
Rond 17:00 uur                Een potje olvarit of verse aardappels en  groenten en een beetje appelmoes   Soms vla als toetje

Rond 18:00 uur                160 cc melk + een half anijsblokje of 2 lepels rijstebloem voor de smaak

Gisteren heb ik rozijntjes gekocht en dat vond ie erg lekker. Dus dat krijgt ie ook tussendoor, ook een leuk tijdverdrijf voor hem trouwens. Hij is een goede drinker , zeker met warm weer dus er gaat flink wat roosvicee doorheen. Ik wil hem niet steeds appelsap of zo geven omdat daar suiker aan is toegevoegd. Volgens mij is 500cc aan melk normaal maar dat weet ik niet zeker.

Veel succes ermee!!

 
Terug
Bovenaan