Te veel melk?

Hoi,

Mijn zoontje is 14 mnd en is dol op melk.
Hij krijgt 's morgens ongeveer 150cc, voor zijn middagslaapje ook en soms na het eten een bakje yoghurt. Voor zijn avond slaap krijgt ie ongeveer 120cc melk zonder pap.

Nu weet ik dat kindjes vanaf 1 jaar genoeg hebben aan 300cc melkproducten. Maar omdat mijn zoontje het zo lekker vind, krijgt ie meer.
Is dit niet erg? Maakt het niet uit dat hij teveel binnen krijgt??

Hoor graag wat van jullie
 
Hoi
Mijn dochtertje is 11,5 maanden en die kreeg dat ze 11 maanden was nog 's ochtends 150 met pap 's middags 150 en 's avonds 150 met pap. Toen zei het cb dat ik moest minderen want ze drinkt wel heel veel melk. Die avondfles moest er af.
Maar ik persoonlijk had zoiets van zolang ze hem wil krijgt ze hem, dan ga ik wel overdag minderen.
Dus nu krijgt ze 's ochtends 120 en pap en 's middags 120 en 's avonds 120 en pap.
Nu is ze flink verkouden en gaf ik een tijdje geen toetje meer maar voor dat at ze om 18 uur 18.30 badje en 19.15 een toetje en dan slapen.
Ik zou zeggen volg je hart en als je kind echt niks anders wil zou ik gewoon de fles geven.
Maar volgensmij moeten ze nu de gewone eten eten en dan pas een fles omdat fles nu bijvoeding is en het gewone eten moet de hoofdvoeding zijn.
Ik weet niet of andere moeders hier anders over denken maar dit is mijn ervaring.
Succes
 
mijn zoontje krijgt al sinds 7 mnden oud nog maar 2 flessen. hij is nogal flink, zeg maar gewoon te dik voor de tabellen en grafieken... dus zeiden ze met 6 mnden op het bureau, als ie een fles minder wil haal hem er dan maar af.
het nog nodig hebben, en het lekker vinden is wat anders. als je kindje straks chips en snoepjes lekker vind geef je dat ook niet zovaak als hij wil neem ik aan.
ik ben het dus wel een beetje eens met loukeinlove. met die leeftijd hoort het gewone eten de hoofdvoeding te zijn, en de melk voor erbij. ik zou het dus echt gaan minderen.
 
Mijn zoontje wordt zondag 1 jaar en krijgt nog zo''n 400 ml opvolgmelk. Dat mag hij volgens de verpakking gewoon hebben. Ik zie eigenlijk geen probleem als ze meer melk drinken. Ik zou vooral mijn eigen gevoel volgen. Het ene kind heeft nou eenmaal meer nodig dan het andere. Mijn kereltje drinkt naast zijn melk misschien 100 tot 150 ml ander vocht. Dus ik vind het nog nodig dat hij die 2 flessen krijgt per dag. Hij eet daarnaast zijn fruit, 2 boterhammen tussen de middag en een flinke portie groente met een klein beetje pap na. Hij is niks te zwaar en precies op gewicht voor zijn lengte. Volg gewoon je gevoel.
 
Ach meid als ie niet te zwaar is, lekker geven hoor! Geniet er maar van als ie het zo lekker vindt. Bij het cb hebben ze er misschien wel kritiek op dus gewoon niet vertellen. Ze zijn gewoon bang dat ie te dik wordt.
En een tip: als je nog opvolgmelk of groeimelk geeft kun je in elke fles/beker een schepje minder doen. De smaak verandert er nauwelijks door.

Sven heeft ook tijden lang nog een fles gedronken rond 22.00 uur. ik deed dan overdag een schepje minder in de flessen, dus bijv 150 cc water + 4 scheppen. Dan hebben ze toch het vocht en het gevoel dat ze melk drinken maar ze krijgen toch maar 120cc binnen.
Je kan ook gewoon een scheut water bij de melk doen.

Succes en laat m lekker drinken hoor!
 
Hier zit ik met het zelfde probleem. Mijn zoon nu 11 maanden houdt erg van melk, en drinkt eigenlijk verder niets (paar slokjes thee/diksap oid). Eten gaat verder wisselend, de ene dag veel andere dag weinig, maar geef geen extra melk voor eten, maar echt alleen voor vocht. Nu geef ik nog 3x 180 cc.

Op het CB gaven ze aan dat te veel melk slecht voor de nieren is, heeft dus niets met dik worden te maken volgens die vpk van mij.

Nu zit ik dus ook in een dilemma, hoe ik dit moet doen, als hij niet van ander drinken houdt, moet ik hem dan melk geven? te weinig drinken is ook niet goed. Op het CB zeiden ze probeer maar na het middag eten met ander drinken, maar ja als hij dat nou niet drinkt?
 
Hallo,

ik zit met het zelfde punt. Mijn zoon is 18 maanden en drinkt als hij wakker wordt 150 pap en dan na een uur 1,5 sneetje brood. Na zijn middagdut zijn fruit en tussendoortjes natuurlijk zoals: liga, komkommertje ed. Dan avondeten en een klein toetje erachteraan. Maar voor hij gaat slapen drinkt hij ook nog een flesje nachtvoeding. Nu wilt hij wel rond 01:00-02-00 uur s'nachts een flesje. CB zegt dat we die moeten laten vallen. Maar hij wilt het zo graag. En mijn gevoel zegt gewoon geven. Maar ze zeggen dat het te veel melk is.

wie kan nou een DUIDELIJK antwoord geven? Want ik zie alleen de vraag maar geen antwoord.

Mvg Sheila
 
Terug
Bovenaan