Te veel opvolgmelk

<p>Hallo dames, </p><p>Ik lees overal dat baby's maximaal 800 cc opvolgmelk mogen drinken. Mijn dochter zit er elke dag boven, maar als ik dan de hoeveelheden met kunstvoeding 1 vergelijk, zitten er evenveel eiwitten in. Het enige verschil is dat in opvolgmelk meer jood en calcium zit. That's it. </p><p>Moet ik terug naar nr 1? Hoe schadelijk is dit als er al 6 weken boven zit ?</p>

Hoe oud is je dochter?

Keuringsdienst van waarde heeft een programma gemaakt over opvolgmelk. Dat het eigenlijk 'onzin' is en je gewoon nummer 1 kan blijven gebruiken. Alleen voor nummer 1 mag geen reclame gemaakt worden gemaakt en voor opvolgmelk wel.

Ik maakte me daar nooit zo'n zorgen om. Mijn beide dochters kregen vaak ook meer dan 'mocht'. Al is dat ondertussen ook al behoorlijk achterhaald hoor. Ik zat de eerste maanden vaak aan ruim 1000cc per dag terwijl 1000cc de 'max' zou zijn. Ook na 6 maanden kregen ze nog meer dan 'mocht'. Ik maakte me er nooit zo druk om, ze hadden her nodig. Vanaf een maand of 8 gingen de hapjes en brood eindelijk echt beter en konden we overdag naar 3 flessen (en vaak in de nacht nog wel een 4e). Maar ach, ze zijn nu 4 en 2.5 en prima groot geworden op 'teveel' voeding en absoluut niks aan overgehouden.

Toevallig maakte ik me hier laatst ook zorgen over. Met het consultatiebureau gebeld en de huisarts overlegd en die stelde me beide gerust. Niet lang daarna ging de kleine meer eten en de nachtfles eraf dus viel het weer op z'n plek. Mijn advies, overleg met iemand waar je vertrouwen in hebt.

Terug
Bovenaan