Te veel slaap? / groentehap

<p>Hi ouders! <br /><br />Even twee verschillende vraagjes. <br />- Ons zoontje slaapt nog erg veel naar mijn idee. Bijv. vandaag. Gisteren om 19:00 naar bed tot vanmorgen 8:15. Om 9:00 was hij weer moe, sliep hij tot 11:30 ong en daarna nog van 14:45 tot 16:45. <br />Vandaag is hij rond 20:00 naar bed gegaan omdat we uit eten zijn geweest.</p><p>Soms is hij na 1,5uur al moe. Dat ik me afvraag of dat normaal is. <br />Tijd geleden vertelde KDV dat hij daar 2 slaapjes doet. <br /><br /></p><p>- Mijn tweede vraag is over de groentehap. We zitten momenteel op 3 flessen. Waarvan in de ochtendpapfles.</p><p>7:00 papfles<br />9-10 fruithap<br />11:30 brood<br />12:30 fles<br />15:00 snack<br />16:30/17:30 groentehap<br />19:00 fles 180+6<br /><br />Regelmatig dat hij geen groentehap wil eten ik twijfel of ik dan iets in de plaats moet geven. Brood gaat goed en snacks ook. ?</p>

Qua slaap klinkt dit niet vreemd hoor. Ter vergelijking.. onze peuter sliep tot 3 jaar nog van 12 tot 15 elke middag.

Mijn dochter is 8 maanden en heeft ook dit schema. Ik zie niks geks. Soms eet ze wel groenten, soms niet. Ze heeft laatst een keer weken niet gegeten 's avonds, denk dat ze toen last had van doorkomende tandjes.
Qua slapen klinkt gewoon normaal. Hier doet onze dochter ook twee dutjes die 1,5-2,5 duren.

Klinkt normaal hoor! Onze oudste sliep tot 1,5 jaar 2 slaapjes. Het was een echte slaapkop! Tot 3 jaar sliep hij nog vaak de hele middag (ja echt van 1 to 4/5 uur). Als kinderen gaan spoken met naar bed gaan of erg vroeg wakker worden kun je proberen een slaapje eraf te halen. Tot die tijd lekker laten slapen! Is goed voor de groei en ontwikkeling.

Terug
Bovenaan