Te veel slaap?

Hallo,
Ik heb het gevoel dat mijn dochter van 5 maand erg veel slaapt.
Ze krijgt om 06.00 uur de fles, om 9.30 slaapt ze tot 10.00 uur. Dan weer de fles, dan een uurtje wakker, en weer slapen.
Om 14.00 uur krijgt ze de fles, en daarna weer slapen, om 18.00 uur de fles in bad en dan naar bed, om 22.00 uur weer een fles.
Ik doe haar overdag al niet in haar bedje maar in de box. Is dit wel goed?
 
Volgens mij doet je dochter het prima. Wat ik begrijp is dat ze korte slaapjes doet. Je zou een ritme kunnen proberen. Mijn zoontje is nu 6 maanden en zo doet hij het.
8.00 fles dan leg ik hem in de box om 9.00 uur bad, 9.30 slapen tot pm. 10.30. 11.00 uur fruit. 12.30 fles. 13.00 uur slapen tot pm. 14.15 of in zijn bedje of tijdens het wandelen. Eventueel een klein flesje melk. 16.30-17.00 uur groente. Meestal wil hij dan ook nog daarna een tukkie doen. Ik zorg dan wel dat dit niet langer is dan 3 kwartier. Anders maak ik hem wakker. En om 19.00 uur de laatste fles. Lekker voorlezen en om 20.00 uur gaat hij slapen tot de volgende dag.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes en je doet het altijd goed voor je kindje.
 
geniet er maar van hoor dat ze zoveel slaapt, ze nemen zoveel als dat ze nodig hebben. Mijn dochtertje deed dat ook maar die sliep en slaapt overdag nauwelijks, als ik mazzel heb 1 of 2 uurtjes. Ze heeft daar genoeg aan want verder is het een supervrolijk kind dat de hele dag lacht.

groetjes sandra
 
hoi mijn dochtertje is nu 5 maanden en zondag 3 weken.

Ze krijgt om 7.00 de borst en gaat dan om 7.15 terug naar bed ze slaapt dan tot 9.00 dan speelt ze of we gaan weg.
Om 10.30 of 11.00 de borst en dan meteen naar bed meestal is dat om 11.00 in bed dan slaapt ze tot 12.30 of 13.00.
Dan spelen of wat dan ook.
15.00 de borst en daarna meteen weer in bed dan slaapt ze een uurtje rond 17.00 gaat ze ook nog een uurtje er in.
Om 19.00 de borst en dan weer naar bed om 23.00 maak ik haar wakker voor de laatste voeding en dan slaapt ze tot 6.00 of 7.00.

Dus ik denk dat het wel meevalt met het vele slapen.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hallo
Ik denk dat het ook wel meevalt met het vele slapen. Het ene kindje slaapt vaker en korter en een ander slaapt minder maar langer.
Bij mijn zoontje van 5,5 maanden ziet het er zo uit:
- 6.30/7.00 uur fles
- wakker tot 10.30 (some een half uurtje slapen)
- 10.30-11.00 fles
- slapen tot soms wel 15.30, maar meestal tot ongeveer 14.30 uur
- 14.30 uur een fles en is wakker tot 18.30
- dan een fles en naar bed
- hij krijgt nog wel om 22 uur een fles en slaapt dan lekker door.

Ik denk dat als je zelf tevreden bent met het ritme van je kind dat het wel goed zit.

Maak je dus niet te veel zorgen als is dat soms moeilijk, dat ervaar ik ook. Zeker ook omdat het mijn eerste kindje is.

Groetjes!!!
 
Hoik , in het boek van Ria Blom "inbakeren & regelmaat" staat een heel handig overzicht dat een indicatie aangeeft wanneer je kind slaapt en wakker is. Het is een richtlijn die mij absoluut wat meer zekerheid heeft gegeven
 

Ik heb ook zo,n dochtertje wat veel slaapt en zij is bijna 7 mnd. Ik ga deze dame om 09.00 uur s,morgens wakker maken voor de eerste fles en dan gaat ze na ongeveer 1.5 uur weer het bedje in, (dit geeft zij ook zelf aan dat ze moe is, door te jengelen), dan haal ik haar rond 12.30 uur weer uit bed, als ik haar niet ophaal blijft mevrouwtje gewoon rustig liggen wachten tot ik haar haal. Dan krijgt ze fles nr 2 en dan gaat ze s'middags nog een 1.5 uur slapen en dan krijgt ze rond 15.30 uur het fruithapje en tegen 18.30 uur krijgt ze haar groentehapje en dan gaat ze rond 19.00 - 19.30 uur naar bed, ze slaapt dan door tot de volgende morgen.
Ik heb aan de arts gevraagd of dit wel normaal is dat zij zoveel slaapt maar deze zei dat dit prima is en dat de meeste baby's tegenwoordig te weinig slapen. Dus geniet ervan. Dit zal ook nog wel een keer veranderen.
Groetjes Marlou
 
Terug
Bovenaan