Te veel slapen?!

Mijn dochter is 3,5 maand oud. Ze krijgt 5 voedingen per dag, sinds kort zijn we gestopt met de nachtvoeding. Ze slaapt niet de hele nacht door, veel gekreun en af en toe huilen maar we houden vol... Nu slaapt ze na de ochtendfles direct goed door tot de volgende fles. Als ik een fles heb gegeven knuffelen we even, even spelen in de box en nog even bij me zitten. Ze is dan al aardig moe en vaak ligt ze na 45 minuten vanaf start fles alweer in bed omdat ze echt in slaap sukkelt. Voor de laatste voeding van 22.00 uur moeten we haar vaak zelfs wakker maken.
Krijgt ze niet te veel slaap? Ik las dat kindjes van haar leeftijd overdag wat meer wakker moeten zijn maar ja ik ga haar toch niet wakker houden? Wordt ze alleen maar oververmoeid van toch?
 
Ik zou haar idd niet wakker gaan houden. Denk dat je dat uberhaupt ook niet voor elkaar krijgt bij zo'n kleintje. Het ene kindje heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander. Ik heb daarentegen een zoon die weinig slaapt. Over heel de dag maar zo'n uurtje of 2. (hij is 5 maanden). Dus lekker laten slapen. Als ze minder slaap nodig heeft geeft ze dat zelf wel aan.
 
Ik zou haar idd niet wakker gaan houden. Denk dat je dat uberhaupt ook niet voor elkaar krijgt bij zo'n kleintje. Het ene kindje heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander. Ik heb daarentegen een zoon die weinig slaapt. Over heel de dag maar zo'n uurtje of 2. (hij is 5 maanden). Dus lekker laten slapen. Als ze minder slaap nodig heeft geeft ze dat zelf wel aan.
 
Tuurlijk moet je een kindje niet wakker gaan houden. De ene heeft nu eenmaal wat meer slaap nodig dan de andere.
Mijn dochter sliep met 5 maanden bijvoorbeeld 2 uur en was dan 2 uur wakker, terwijl het buurjongetje die even oud is, steeds maar een half uur sliep. Ieder kindje is anders.

Ik heb mijn dochter ook een tijdje wakker gemaakt voor de voeding van 22:00. Na een tijdje werd ze zelf wakker rond die tijd.

Wat nachtvoeding betreft....
Ik voed op verzoek en na ongeveer 2 maanden sliep ze door, behalve als ze ziek was.
Met 7,5 maand werd ze ziek en wilde weer nachtvoeding en sindsdien wordt ze elke nacht wakker (ze is nu 10 maanden)
Als ze ziek is wil ze 2x per nacht drinken, als ze niet ziek is 1x.
Hopelijk gaat ze binnenkort weer echt doorslapen (van 22:00 tot 6:30 net als voorheen) maar haar 's nacht laten huilen terwijl ik weet dat ze gewoon even wil drinken dat kan ik echt niet hoor. Ze huilt niet voor haar lol ze huilt omdat ze wat wil drinken.
 
Hoi,
Mijn jongste kon ook zo heerlijk slapen en nog!
Terwijl de middelste juist veel wakker was, de oudste bungelde er tussenin,,haha
Zolang ze fit en alert zijn als ze wakker zijn is dat geen probleem, als ze tussendoor ook echt duf zijn is niet goed!
Komt vanzelf een tijd dat je denk, waarom slaap jij niet??haha ;-)

Groetjes
 
Hoi,
Mijn jongste kon ook zo heerlijk slapen en nog!
Terwijl de middelste juist veel wakker was, de oudste bungelde er tussenin,,haha
Zolang ze fit en alert zijn als ze wakker zijn is dat geen probleem, als ze tussendoor ook echt duf zijn is niet goed!
Komt vanzelf een tijd dat je denk, waarom slaap jij niet??haha ;-)

Groetjes
 
Terug
Bovenaan