Te veel snoepen bij opa en oma!

Hallo!
Onze zoon van 2 1/2 gaat sinds kort 1 dag per maand naar opa en oma (i.p.v. naar de creche). Gewoon omdat ze dol op hem zijn en het leuk vinden een vaste dag op te passen. Nu komen we er sowieso regelmatig, maar dan even op de thee of we eten er 's avonds. Nu krijgt ie van opa en oma altijd meer snoep dan thuis. Op zich niet erg, aangezien ik er meestal bij ben en we soms toch maar een uurtje gaan. Nu is ie natuurlijk een hele dag (van 08.00 tot 17.00) daar en ben ik bang dat ze hem te veel snoep geven. Onze zoon vraagt er steeds om en ik zeg heel vaak nee. Op zich accepteert ie dat best wel. Maar bij opa en oma vraagt ie het ook de hele tijd en krijtgt ie het altijd ook nog!
Hoe vertel ik mijn schoonouders dat hij niet te veel snoep mag als ie er een hele dag is? Vindt het altijd lastig om dit soort onderwerpen aan te snijden, aangezien mijn schoonouders het altijd beter denken te weten m.b.t. de opvoeding!!
Graag jullie meningen!
Bedankt alvast! Patricia
 
Hey

Dat dacht ik ook altijd, maar als ze weten dat je maar een uurtje komt, krijgen ze heel veel van opa en oma in dat uur. Dat doen ze allemaal volgens mij.Als je zoontje er een hele dag is krijgt hij vast minder want ze hebben echt wel in da gaten dat hij ook nog gewoon moet eten en drinken. Bij mijn eigen moeder is dit ook altijd zo. Kom ik alleen een bakje doen krijgt ie zowat de hele voorraadkast(voor mijn gevoel). Maar is ie daar een dagje dan is alles gewoon netjes verspreid en is het ook minder.

Als ik jouw was zou ik me er niet druk om maken.

En anders moet je maar denken tis maar 1 dag in de maand.

groetjes marion
 
Hoi Patricia, Ik sluit me volledig aan bij Marion. Onze zoon (bijna 3) wordt ook altijd helemaal vol gepropt met snoepjes als wij er zijn. Hij vraagt en zij lopen. Maar ook wij zijn altijd maar een uurtje of een paar uurtjes bij ze. Dus dan wordt alles uit de kast getrokken. Als hij er een hele dag is, zal hij ook wel snoepjes krijgen maar wel in veel mindere mate. Soms vraag ik het gewoon en ik vertrouw er toch op dat ze me dan een eerlijk antwoord geven. En ook ik denk wel eens ach die ene dag, als ze er alle drie  maar van genoten hebben.
 
Hey meiden! Jullie hebben ook helemaal gelijk. Zo'n hele dag gaan ze er misschien toch wel anders mee om en zo niet......het is maar 1 dag in de maand. Ik ben weer gerustgesteld en ben blij dat het er bij andere opa's en oma's ook zo aan toe gaat!
Bedankt!
Patricia
 
Terug
Bovenaan