te veel stress?

Hallo,
Ik ben mhaba en ik ben 26 jaar. Heb vorig jaar juni een bbz gehad en sinds augustus 2004 proberen we weer zwanger te worden. Tot nu toe zonder resultaat.
Ik ben nog steeds erg veel bezig met mijn vorige zwangerschap. Heb toen vijf dagen in het ziekenhuis moeten liggen en heb te horen gekregen dat ik vooral maar blij moest zijn dat ik nog leef. (Ik heb twee weken met een gesprongen eileider rondgelopen en de doktoren dachten dat ik een spastische darm had)
Nu is nog niet bekend of ik wel zwanger kan worden omdat ze niet weten of mijn andere eileider wel toegankelijk is. Een onderzoek hiervoor krijg ik pas na augustus, omdat we dan weer een jaar bezig zijn geweest.
Enige tips die ik krijg zijn vooral dat ik moet ontspannen, dat ik moet zorgen dat ik niet teveel stress heb. (drukke baan + studie aan het afronden) En vooral dat ik er niet te veel over moet nadenken.
En ik weet eigenlijk wel dat ze gellijk hebben, maar zo gemakkelijk is/gaat dat niet. Voor mijn gevoel ben ik echt een kindje verloren. Ik heb gevoeld dat ik zwanger was.
We blijven proberen en hopen en als het in augustus nog niet zo ver is dan kunnen we voor onderzoeken terug naar het ziekenhuis.

Groetjes en veel succes

Hoi Mhaba,

Wat vreselijk voor je. En hoe cliche het ook klinkt, ontspannen is de beste manier om eventueel weer zwanger te kunnen raken, maar gezien je hele verhaal en het feit dat je niet zeker weet of je andere eileider wel toegankelijk is, valt dat niet mee.
Ik zelf ben van mening dat het heel belangrijk is dat je de operatie en het verlies van je kindje een plaats geeft. Dit zul je toch eerst moeten accepteren en verwerken, voordat je klaar bent voor een nieuwe zwangerschap. Het is ook niet eerlijk tegenover een nieuw kindje als je het verlies van de eerste niet hebt verwerkt.

Ik heb in januari een bbz gehad. Het verschil met jou is dat ik niet zo lang wist dat ik zwanger was. Dit komt ook, omdat ik volgens de artsen niet meer op de natuurlijke manier zwanger kan raken (ik heb al 1 zoon). Nu ben ik een eileider kwijt en roept iedereen dat ik best nog zwanger kan raken met 1 eileider. Dat is ook heel goed mogelijk, alleen bij ons niet, want het zaad van mijn man is heel slecht tot zelfs helemaal niet meer aanwezig (gevolg van een herstel van sterilisatie).

Zelf heb ik veel baat bij homeopatie. Ik ben onder behandeling bij een homeopate en met haar hulp kan ik zowel de bbz en dus het verlies van een kindje als het feit dat wij geen kinderen meer kunnen krijgen goed verwerken en een plaats geven. Misschien dat jij er ook baat bij kan hebben.

In ieder geval, neem de tijd om eea te verwerken en, maakt niet uit wat anderen zeggen, neem ook de tijd om verdriet te hebben, want het is niet niets. Andere mensen zullen misschien met allerlei goedbedoelde adviezen komen waar je niets aan hebt, maar ze bedoelen het goed. Ze weten alleen waarschijnlijk niet zo goed wat ze met jouw verdriet aan moeten en hoe ze ermee om moeten gaan.
Blijf praten, vooral met je partner en als dat niet lukt, zoek dan een andere vertrouwenspersoon.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je evengoed van de leuke en mooie dingen in het leven kunt genieten. Ga lekker samen op vakantie en, hoe moeilijk het ook is, probeer toch niet teveel bezig te zijn met je onderzoek in augustus. Augustus is vroeg genoeg om daarmee bezig te zijn.

Weet ook dat we op dit forum altijd voor je klaar staan en altijd een luisterend oor bieden.

Liefs van Mary.

Terug
Bovenaan