(te)veel verkouden?

Hoi allemaal,

Onze zoon (10 mnd) is nu al ongeveer 6 weken aan een stuk ziek/verkouden/ontstoken oogjes. Ik vind het wel erg lang duren. Ik neem aan dat het ermee te maken heeft dat hij op een kinderdagverblijf zit, maar vraag me af of er iets anders aan de hand kan zijn.
Herkent iemand dit? Kan het een allergie zijn ofzo?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

(Hij is trouwens wel lekker levendig en als hij niet koortsig is en er geen nieuwe tandjes doorkomen is hij eigenlijk altijd vrolijk.)
 
hoi hoi,

misschien een vies praatje hoor, maar als het snot dat uit je kind zijn neusje komt, groen/geel is, is dat een teken dat er ergens een ontsteking zit, mijn dochter heeft hiervoor al 2 x een pencillinekuur gehad en dat hielp uitstekend, en by the way: mijn dochtertje zit niet op de chreche maar is de laatste tijd ook veel ziek. Maar volgens mij is wel over het algemeen te zeggen dat creche kinderen nu eenmaal vaker wat oppikken

sterkte en groetjes sandra
 
Hoi ,

Ik zou toch maar naar de dokter gaan voor de zekerheid toen mijn zoon dat de eerste keer had ben ik ook na 2 maanden ofzo pas gegaan en wat bleek hij had bronchitus en met medicijnen was het binnen 1 week over , de 2e keer was ik dus na 1 week al bij de dokter , helaas werkte het toen niet omdat hij allergisch voor penicillen bleek te zijn en toen moesten we ventoline gaan geven dit hielp wel alleen pas na 3 weken maar goed hij is nu weer heerlijk gezond

gr.sandra
succes
 
Mijn zoontje zit ook op een kdv en is doorlopend verkouden. Ik had begrepen dat dat normaal is omdat ze alles oppikken via het kdv. Maar als je het niet vertrouwd ga je toch gewoon even langs de huisarts ben je in ieder geval gerustgesteld.
 
Terug
Bovenaan