te veel voeding/ te veel honger?

Hallo!

Hier het volgende voedingsvraagstuk. Senne mag gezien haar gewicht (5110 gr) iets meer dan 120 cc. bij 6 voedingen en 150 cc. bij 5 voedingen. Maar daar heeft ons meisje niet genoeg aan, ze blijft huilen en happen als ik eerder stop. Ze krijgt nu 6 voedingen van 150 cc. en daar is ze tevreden mee. Ze houdt echter nooit zelf op met drinken, ze drinkt (buiten een boertje tussendoor) aan één  stuk de hele fles leeg en ik geloof dat als ik haar meer zou geven, ze dit gerust nog zou drinken. Nou hebben we gisteren bij de avondvoeding 30 cc. extra gegeven, omdat ze toen nog huilde, en heeft ze vannacht langer geslapen dan gebruikelijk.

Is die 150 cc. per kg gewicht een richtlijn, een minimumgrens of een maximumgrens??

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

Hoi Dionne,
Volgens mij is 150ml per kg lichaamgewichts wat ze minimaal moet drinken (nou ja moeten, wat gezond is)  en ze mogen volgens mij   niet meer dan 1 liter ivm de niertjes.
Ik zou willen dat Evi zo goed dronk, ze is 15,5 week en zit op 5 keer 165cc (als ze het op drinkt). Ze zou eigenlijk voor haar gewicht rond de 900cc moeten drinken, maar ik mag blij zijn als ze de 800cc haalt (per 24 uur). Ik maak me daar eigenlijk wel zorgen over, maar aan de andere kant, ze doet het goed, is tevreden, plast en poept goed en niet onbelangrijk ze groeit goed. Ze wil gewoon echt niet meer.
Heeft jouw kleintje meer honger, gewoon wat meer geven zou ik zeggen.

groetjes Sonja

Hoi Dionne,

Het cb is nogal zuinig met haar voedingsadviezen...veel kindjes hebben nog honger met die richtlijn van 150cc. Op het pak van de voeding kun je terug vinden hoeveel een kindje mag drinken bij welk gewicht. En dat mogen ze ook echt hebben. Meer is ook niet echt een probleem, als je maar niet boven de liter uitkomt. Toen Esther rond de 5 kg woog, dronk ze ook 6x 165 cc en toen werd ze opeens véél tevredener. Lekker uitproberen dus!

Groetjes,

Eveline

Hoi,

Ik was net op het CB en daar zeiden ze dat als ik zou willen overstappen op FV ik me niks moet aantrekken van wat er op de verpakkign staat, maar gewoon lekker geven waar hij om vraagt.  
Dit was naar aanleiding van mijn vraag of Yanick niet teveel drinkt (hij krijgt BV en kloekt 's avonds zo 200cc afgekolfde melk naar binnen) (ik ben overigens niet van plan over te stappen).

Zeker als je kindje tevredener lijkt met meer voeding, zou ik lekker meer geven!!!! Heeft hij/zij (sorry) blijkbaar gewoon nodig!

groetjes, Paulien

Terug
Bovenaan