te veel voeding: tips?

Hoi, kleine Linn is nu 10 dagen oud en het gaat fantastisch. Alleen, ik heb te veel melk. Eerst dacht ik nog dat het zich uit moest balanceren, maar dat is nog steeds niet gebeurd...
De stuwing valt mee (het voelt natuurlijk wel heel onaangenaam), maar ik blijf zoogkompressen verwisselen (net was zelfs mijn shirt nat) en Linn kan het eigenlijk niet aan. Heel vervelend, vooral voor haar.
Iemand die tips heeft?
Ga morgen wel een lactatiekundige bellen, maar misschien dat iemand mij in de tussentijd kan helpen?
Groetjes!

Hallo hier een juni 2010 mama,

Hier had ik hetzelfde. Mijn dochter stikte er soms bijna in en moest dan loslaten. Ik had altijd een doekje bij de hand anders spoot het zo een meter ver en zat ze helemaal onder.

Na een week of wat (ik denk ongeveer 8) was het over en heb ik nog 9 maanden zonder problemen en zoogkompressen (alleen op het werk voor de zekerheid) borstvoeding gegeven

Even volhouden dus....de natuur regelt het vanzelf!

Succes

Hoi!
Van een ander forum maar dacht, misschien kan ik helpen :)
Ik liet altijd de eerste stroom weglopen in een doekje (of opvangen) vooral niet afkolven want dan zorg je alleen voor meer productie.
Als de eerste stroom vanzelf is weggelopen kun je aanleggen en dan zal ze er minder last van hebben. Vraag en aanbod zal vanzelf in balans komen. Ik dacht aan het begin ook nooit van de zoogkompressen af te komen, maar ze na een maand of 3 niet meer nodig gehad.
Genieten, en heel veel succes!

hee hee

hier het zelfde probleem... klein krijgt de borst nog steeds niet leeg... hij is nu 1 maand... en ik kan denk ik 10 kinderen voeren... hier loopt bij de voeding de ander borst ook....dus ken het!!! bedden goed verschoon ik nog steeds vaak om dat die helemaal onder de melk zit en tja als de klein man los laat word die er helemaal onder gespoten en als ik heb wil aanleggen dan spuit er ook over alles heen... heb over al doekjes liggen!!!

ik hoop zelf ook dat het nog bij gaat draaien... maar weet van me zusje dat dit bij haar een probleem bleef... haar dochter is nu 2 en ze geeft nog steeds melk maar geloof dat het nu wel voor bij is... wat zij altijd dee en wat ik ook van plan ben als het zo door gaat... is onder de ander borst een bekers te zetten en zo zeg maar "afkolven"... zij heeft dus nooit hoeven te kolven!!!

hier door heb ik het zelf maar geacepteerde als onze afwijkingtje... een familie kwaaltje..
ik had al borstvoeiding kunnen geven de laast 2 maanden van de zwangerschap...

in elke nadeels zit zo zeg maar een voordeel!!!
succes er mee!!! ben wel benieuwde wat er als advies word gegeven...

Ik heb er ook last van, de kleine is nu bijna 2 weken oud. Ik heb wel als advies gekregen om je borsten niet met warm water te wassen, maar je bh aan te houden.
En ik masseer de harde plekken weg, dan komt er wel veel melk uit, maar daarna is de stuwing weg.
Gelukkig te veel melk, ipv te weing!

hier maar 2dagen last gehad van stuwing...
harde plekken heb ik nog niet gevonden...

tegen de stuwingen help kouwde... ik heb toen als tip gehad om appelstrop in een boterham zakje te doen en dan in de vriezer te legen... deze zijn dan heel erg flezibel... en blijven heel lang kouwde...
heb ze maar een avonde gebruikt... en daar na ging het wel met de stuwingen!!!

succes er mee

Hoihoi, ik heb een keer een kraamvrouw gehad die ook leegliep als je alleen maar keek zeg maar, zij heeft toen op de rug liggend gevoed.Zodoende moest de baby dus tegen de zwaartekracht drinken en spoot het er niet uit en dronk hij rustiger.Verder is t denk ik idd een kwestie van tijd tot het zich helemaal heeft gereguleerd.Succes.

Dank jullie wel voor de tips! Ga het uitproberen!!
Eerst maar even kijken of dat een beetje werkt, dan bel ik daarna eventueel nog een dame die er verstand van heeft. In dat geval zal ik het ook laten weten!

Terug
Bovenaan