te veel voeding

Hallo allemaal,wie heeft er advies voor mij? Mijn zoontje van 5 weken weegt ongeveer 4200 gr. en is 53 cm. sinds 1.5 week terug zijn voeding verhoogd van 100 naar 110. Dit hielp niets.De volgende dag verhoogd naar 135 ,dan heb ik precies 4 scheppen voeding.Dit ging een aantal dagen heel erg goed,maarnu huilt hij alweer 2 dagen heel erg veel en slaapt hij overdag nauwelijks.S nachts gaat het wel redelijk goed.Om 4 uur a half 5 krijgt hij een fles.Hij krijgt dus ook nog 7 voedingen per dag.Dit is volgens het CB veels te veel.Maar ik heb overdag het idee dat hij nog meer honger heeft.Ik word er een beetje radeloos van.Het advies van het CB is voeding voor hongerige babys en terug gaan naar 110.Ik gebruik nu friso comfort wat helpt tegen krampjes en spugen.Dit heeft de voeding voor hongerige babys weer niet,dus wil ik het liever niet gebruiken.Dit is vast een warrig verhaal,maar wie kan mij helpen.
 
Hoi Bianca,
Mijn dochtertje is inmiddels 5 maanden..tot zeker 3 maanden zat ze op 7 flessen...ineens wilde ze meer en zat er meer tijd tussen de flessen nu drinkt ze er de ene dag 4 en de andere dag 5 van 150cc tot 180cc...ligt er nou maar net aan hoelaat ze wakker wordt..
Zij krijgt de friso extra...heb het een tijdje verdunt met 10cc extra water voor de ontlasting en dit ging hardstikke goed..ben ook vrij vroeg met de fruithap etc. begonnen en toen was het ontlastingprobleem opgelost..
Je kan ook de comfort mengen met de friso extra...misschien dat dat helpt!!
Maargoed het cb kan dan wel zeggen dat jouw kindje teveel krijgt maarja wat moet je dan..ieder kindje is anders hoor..
Ik heb het vaak dat ik denk dat ik het helemaal goed doe omdat mijn dochtertje tevreden is en op het cb vertellen ze je de ene keer dit en de andere keer dat..dus ik zou zeggen doe gewoon lekker wat je zelf denkt wat het beste is..je kan hem toch ook niet continu laten schreeuwen terwijl hij gewoon honger heeft...
succes..het komt allemaal wel goed hoor!!
Groetjes Debby
 
Hoi Bianca,

Mijn zoontje is 10 weken en ook hij had veel honger. Op het cb zeiden ze toen hij vijf weken oud was dat hij 120 cc mocht en hij woog toen rond de 4700 gram. Toen heb ik op de verpakking gekeken van de Friso comfort en daar stond volgens de richtlijn dat kinderen tussen de vier en de vijf kilo 5 voedingen op een dag mogen met een hoeveelheid van 150 cc. Voor de zekerheid heb ik toen de frisokindervoedinglijn gebeld en het klopte inderdaad dat mijn zoontje toen 150 cc mocht. Hij kreeg per voeding 30cc te weinig. Toen ben ik begonnen met 150 te geven (met de poeder erbij heb je dan 165cc) en mijn zoontje werd een heel tevreden mannetje! Ik was blij dat ik daat dus heb gedaan, succes!

Groetjes Corine
 
Terug
Bovenaan