Te veel voeding?

Onze kleine hongerlap krijgt momenteel 7 flessen van 135 ml (120 water 4 schepjes nutrilon forte). Hij moet vlgens mij volgens de rekenmethode van 150 tot 180 cc per kg lichaamsgewicht naar 6 flessen. Maar dat krijgen we echt niet voor elkaar. Komen telkens toch op 7 flessen per 24 uur uit. Rekken heeft amper zin want hij krijst zo hard de boel bij elkaar dat ie helemaal van slag raakt. Alle flessen gaan ook schoon op. Afgelopen maandag woog ie 4300 gram en hij is nu 4,5 week oud.

Iemand tips?

Volgens mij is dit geen probleem. Want je geeft dan wel meer flessen maar er zit minder in. Drinkt hij ze helemaal leeg?
Ik geef nu flessen van 150 ml met 4,5 schepje friso standaard voeding. Volgens het CB mocht hier zelfs nog een fles bij. Ravi is nu ook bijna 5 weken en weegt ongeveer het zelfde.
Ik zou het geloof ik lekker zo houden. Volgens mij is de regel dat je niet boven de liter per dag uit moet komen. Hij gaat vanzelf wel een ander drinkritme aan nemen waardoor je de hoeveelheid kunt verhogen en een fles er af kunt doen.
Wat zegt het CB dan? Of heb je ook van die rot mensen?

Liefs

Nee komen zeker niet boven de liter uit! Op 945 max per 24 uur. Hoeveel flessen van 150 ml geef je? Ik zit te denken om de laatste fles (die is net voor middernacht vaak) iets meer te geven, zodat ie langer slaapt.
Heb fijne mensen op t cb, maar die vinden wel dat ik naar 6 flessen moet van 135. Maar als 7 flessen van 135 al schoon op gaan zie ik dat niet gebeuren. Misschien wel als we iets meer gaan geven. Misschien kan ik dat proberen met de laatste fles, kijken of ie er dan langer dan 3 uur tussenlaat.
Lastig hoor allemaal, je weet soms niet waar je goed aan doet.

Onze dame klokte hetzelfde weg rond die weken. Ik maakte me druk of het niet te veel was. De cb arts zei vorige week dat ik naar 150 flessen mocht. Sindsdien laat ze minstens bij 2 flessen wat staan en geeft ze echt zelf aan vol te zitten.
Je kan inderdaad altijd even kijken wat die laatste fles vergroten doet bij je mannetje. Hou de 1 liter regel vooral in acht

Misschien een idee om een paar flessen op te hogen naar 150? 'S avonds de laatste en rond het huiluurtje ook eentje? Onze dame is nu 7 weken en drinkt nu 6 flessen van 135 ml. Wij geven haar Friso standaard en ze maakt ze schoon op. Vanavond maar eens kijken of ze een fles van 150 kan hebben. Vorige week geprobeerd, maar ze pakte precies de 135 en liet de rest staan. Dan heeft ze dus genoeg. Ik zou het eens proberen en zodra hij wat laat staan weet je dat hij genoeg heeft. Maakt hij ze wel op kun je meerdere flessen gaan ophogen zodat er vanzelf eentje gaat afvallen.

Het in en blijft puzzelen die eerste maanden!
Succes!

Liefs ciomama

Hoi onze man weegt nu 4880 en drinkt 5 flessen van 140. Als het aam hem ligt wilt hij nog wel eens de fles van 22 uur overslaan en lekker doortukken tot 4 uur in de nacht. (oja lees als hij wel de fles krijt om 22 uur dan slaapt hij ook door tot 4 uur mmmm)
Als jouw baby nog honger heeft, dan is het toch sneu om een fles eraf te halen
MIsschien een idee de flessen op te hogen,zodat je er een fles af kan halen.

Ik heb ook wel eens gehoord dat er wordt geadviseerd meer water erbij te doen, sommige baby's zijn erg dorstig. Maar dat moet je overleggen met het CB.

Succes en geen zorgen maken hoor. Ik heb net gelezen dat een kindje tussen de 30 en 300 gram per week kan groeien.

x yvonne

Je kan ook een paar flessen meer geven en de rest op 135 houden en dat langzaam opbouwen. Ze geven wel aan wat ze wel en niet willen en als jouw kleintje dit nog nodig heeft dan lekker geven hoor dat doen wij ook.

xx

gewoon lekker 7 geven. als ze honger heeft.. ik deed het ook en keek niet eens naar aantal flessen en nu nog niet eigenlijk geloof dat ze er nu 7 a 8 heb van 100 cc. maar moet dit ongeveer op gaan hogen denk want vanaf 4 kg mogen ze meer maar moet nog ff kijken ze geeft het nog niet aan dat ze te weinig heeft.. dus ja..

Terug
Bovenaan