[quote quote=10607766]Ik had ook polyhydramnion zoals ze dat noemen. Bij mij was het wel door zs diabetes. Echt huuuuge geworden. ik ben met 38 weken ingeleid omdat er ook een macrosome baby verwacht werd, maar dat bleef uit (evengoed p85). Bij de inleiding braken ze met 3 cm mijn vliezen. Er kwam een enorme vloedgolf en ze hebben met zn tweeen in mijn buik staan duwen om de baby op zijn plek in het bekken te houden. Een van boven en een van onder met een hand in mijn vagina. Was geen pretje. Ik heb gegild of ze wilden stoppen. Maar dat kon natuurlijk niet. De baby kan door de kracht in stuit draaien, verstrikt raken in de navelstreng enzo. Maar dit duurde maar een kwartiertje en daarna een gewone vlotte bevalling gehad, gezond kindje gehad. Het was bij mijn tweede, en die zat toch met 32 weken al strak ingedaald. Dus dat lekker lang kunnen draaien herken ik dan weer niet. Wel een onderbuik vol striae ja ?[/quote]
oh jeetje! Klinkt inderdaad niet erg prettig.. mijn buik is idd ook aan de maat maar dit had ik met mijn 1e ook en daar had ik gewoon "normaal" vruchtwater?
ik ben idd ook getest op suiker, dit was het bij mij niet. Ik wacht gewoon maar af wat de gynaecoloog gaat zeggen maar dit duurt nog zo lang hahaha!