Te veel vruchtwater?

Nu 29 weken 2 dagen zwanger! Onze kleine spruit doet het hartstikke goed alleen blijk ik nu te veel vruchtwater te hebben?
Al getest op suiker door andere klachten maar dit is het niet!
Andere ook ervaring hiermee? En zo ja wil je dit delen ?
 
Ik had ook erg veel vruchtwater bij mijn tweede. Hierdoor tot 2x toe getest op zwangerschapsdiabetes, maar dat had ik niet. Bij de bevalling kwam er wel een enorme plons vruchtwater (zowel bij het breken van de vliezen als nadat hij eruit kwam), zoveel dat alle zeiltjes die onder me lagen in het ziekenhuis er niet op berekend waren en de verloskundigen er een opmerking over maakten (en er flink gedweild moest worden) maar verder niets aan de hand. Hij heeft wel nog lekker lang kunnen draaien in mijn buik (niet zo gek met zo'n ruim zwembad natuurlijk) en ik heb de nodige striae opgelopen omdat mijn buik zo groot werd, maar hij is gelukkig helemaal gezond.
 
Ik had ook polyhydramnion zoals ze dat noemen. Bij mij was het wel door zs diabetes. 
Echt huuuuge geworden. ik ben met 38 weken ingeleid omdat er ook een macrosome baby verwacht werd, maar dat bleef uit (evengoed p85). 
Bij de inleiding braken ze met 3 cm mijn vliezen. Er kwam een enorme vloedgolf en ze hebben met zn tweeen in mijn buik staan duwen om de baby op zijn plek in het bekken te houden. Een van boven en een van onder met een hand in mijn vagina. Was geen pretje. Ik heb gegild of ze wilden stoppen. Maar dat kon natuurlijk niet. De baby kan door de kracht in stuit draaien, verstrikt raken in de navelstreng enzo. Maar dit duurde maar een kwartiertje en daarna een gewone vlotte bevalling gehad, gezond kindje gehad. 

Het was bij mijn tweede, en die zat toch met 32 weken al strak ingedaald. Dus dat lekker lang kunnen draaien herken ik dan weer niet. Wel een onderbuik vol striae ja :)
 
[quote quote=10607766]Ik had ook polyhydramnion zoals ze dat noemen. Bij mij was het wel door zs diabetes. Echt huuuuge geworden. ik ben met 38 weken ingeleid omdat er ook een macrosome baby verwacht werd, maar dat bleef uit (evengoed p85). Bij de inleiding braken ze met 3 cm mijn vliezen. Er kwam een enorme vloedgolf en ze hebben met zn tweeen in mijn buik staan duwen om de baby op zijn plek in het bekken te houden. Een van boven en een van onder met een hand in mijn vagina. Was geen pretje. Ik heb gegild of ze wilden stoppen. Maar dat kon natuurlijk niet. De baby kan door de kracht in stuit draaien, verstrikt raken in de navelstreng enzo. Maar dit duurde maar een kwartiertje en daarna een gewone vlotte bevalling gehad, gezond kindje gehad. Het was bij mijn tweede, en die zat toch met 32 weken al strak ingedaald. Dus dat lekker lang kunnen draaien herken ik dan weer niet. Wel een onderbuik vol striae ja ?[/quote]

oh jeetje! Klinkt inderdaad niet erg prettig.. mijn buik is idd ook aan de maat maar dit had ik met mijn 1e ook en daar had ik gewoon "normaal" vruchtwater? 
ik ben idd ook getest op suiker, dit was het bij mij niet. Ik wacht gewoon maar af wat de gynaecoloog gaat zeggen maar dit duurt nog zo lang hahaha! 
 
[quote quote=10607693]Ik had ook erg veel vruchtwater bij mijn tweede. Hierdoor tot 2x toe getest op zwangerschapsdiabetes, maar dat had ik niet. Bij de bevalling kwam er wel een enorme plons vruchtwater (zowel bij het breken van de vliezen als nadat hij eruit kwam), zoveel dat alle zeiltjes die onder me lagen in het ziekenhuis er niet op berekend waren en de verloskundigen er een opmerking over maakten (en er flink gedweild moest worden) maar verder niets aan de hand. Hij heeft wel nog lekker lang kunnen draaien in mijn buik (niet zo gek met zo’n ruim zwembad natuurlijk) en ik heb de nodige striae opgelopen omdat mijn buik zo groot werd, maar hij is gelukkig helemaal gezond.[/quote]

dankjewel voor je reactie! Ik idd ook getest maar geen suiker. 
striae had ik al erg veel door mijn 1e waarbij ik ook een erg flinke buik had! Nu niet perse groter oid dus daarom denk ik zelf dat het misschien allemaal wel meevalt met het vruchtwater! 
ook al een keer eerder doorgestuurd voor andere dingen waar blijkbaar ook helemaal niks aan de hand was. Als dit ook weer "loos" alarm is toch maar er aan denken om een andere verloskundige te kiezen bij een eventueel volgend kindje ?
voor nu afwachten!
 
Bij mijn eerste zwangerschap veel vruchtwater en nu bij mijn tweede ook. Ik heb hier in beide gevallen nog nooit wat over gehoord. Dus dat zal dan wel goed wezen. Mijn buik is nu al een tijd zo 'mega' dat iedereen vraagt of ik een deze weken ga bevallen. Deze vraag kreeg ik vanaf week 22 al en in middels ben ik bijna 31 weken haha. 
 
Terug
Bovenaan