Te veel vruchtwater

hallo,

Ik was gisteren bij de gynaecoloog en ik zei dat ik mijn baarmoeder vrij hoog vond zitten
voor de duur van de zwangerschap(27 wkn en 3 dgn).
Dat vond hij ook dus ik moest een echo laten maken.
Daar kwam uit dat ik veel te veel vruchtwater heb en dat het kindje vrij groot is.
( 29 wkn en 4 dagen).  Vandaag wordt ik uitgebreider getest op suiker maar ik denk niet
dat ik dat heb want de laatste keer had ik 3,6 en vanmorgen heb ik mijn suiker even
gecheckt bij mijn moeder thuis ( zij heeft suikerziekte) en toen was het 4,6.
Volgende week krijg ik een uitgebreide echo waar ze het kindje heel goed gaan nakijken.  
 Ik maak me best wel zorgen dat er iets niet goed is.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr. Kim
 

Hay Kim,

heb er zo niet echt ervaring mee, wel is mijn baby ook te groot voor het aantal weken. Volgens mijn eerste dag v laatste menstruatie, was ik uitgerekent op 7 oktober. Termijn echo wees uit 1 oktober. Nu hebben ze laatst weer metingen gedaan en zat men op 21 september!!! Maar mij werd niks over suiker verteld? Ook zeiden ze niet dat ik teveel vruchtwater heb.
Maar ik zal eens navragen a.s. maandag aan mijn verloskundige of de kans op suiker bestaat. Kan een te grote baby dan aanleiding zijn voor suiker?

Nou, jij ook succes! Heb je helaas niet echt wijzer kunnen maken.

Groetjes Cody                
 
Hallo,

Ik wilde ff reageren. Ik heb dan wel niet veel vruchtwater, maar wel een grotere baby dan gemiddeld. Mijn suiker is goed.
De reden waarom mijn baby dus groter is, is onbekend.
Maar het hoeft dus niet altijd aan suiker te liggen.

groetjes

Becca (37wk en 4dgn)
 
Terug
Bovenaan