te veel vruchtwater

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden.
Vanochtend weer een hele tijd in ziekenhuis doorgebracht.
Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik suiker had dus kreeg ik vandaag nog een echo,ctg en moest ik weer 5 buisjes bloed afgeven voor de suiker.
De ctg was goed,hartje van Ukkie klopte mooi, alleen kwam er met de echo uit dat ik te veel vruchtwater heb. Ik dacht zelf beter te veel dan te weinig maar dit blijkt ook niet goed te zijn. Heb je kans op een groot kind,tja daar komt de suiker nog bij!!
Dadelijk kan hij/zij er niet meer uit. Ze hebben hem opgemeten en hij zat aan de max.
Over 2 weken krijg ik weer een echo,dus houden ze me goed in de gaten.
Zo ben ik weer ff mijn verhaal kwijt,bedankt voor het lezen!!
Groetjes Mikkie.

Hee Mikkie,
Mij is met 20 weken verteld dat ik te veel vruchtwater heb. In eerste instantie dacht ik hetzelfde als jij, beter te veel dan te weinig. Maar alles waar te voor staat is niet goed, behalve tevreden en te bed.
Ik heb daarna aan de vk gevraagd wat er dan vervelend aan is. Nou blijkt te veel vruchtwater een indicatie te zijn voor zwangerschapssuiker. En dat heb jij . Dus misschien is het bij jou gewoon een symptoom van je suiker. Ik zou het wel even bij de gyn of de internist navragen.
Groetjes,
Patricia
38+5

Hoi Patriesja.
Bedankt voor je snelle reaktie!!
Het zou goed kunnen wat je zegt! Ik heb bloed moeten laten prikken en dat gingen ze ook nog testen op virussen dat kan ook iets met het vruchtwater doen.
Heb jij ook suiker omdat je veel vruchtwater hebt?
Nou ja,we wachten wel af,volgende week krijg ik de uitslag.
Ook succes voor jou hè!!
Groetjes Mikkie.

Hoi Mikkie,
Nee, ik heb gelukkig geen zwangerschapssuiker. Ik heb gewoon het "geluk" veel vruchtwater te hebben. Het is nu ook niet meer te veel. Bij mijn vorige zwangerschap is de bevalling ingeleid, onder andere door verminderd vruchtwater. Daarom denk ik nog steeds, dat veel vruchtwater beter is.
Ik heb vrijwel mijn hele zwangerschap "voorgelopen" qua groei van de baarmoeder. Toen ik net 8 weken was zei de vk dat ik óf 14 weken was, óf een tweeling zou krijgen. Nou beide was het niet waar, had te maken met het vele vruchtwater. Nu pas. sinds ik 36 weken ben, is mijn groei conform mijn zwangerschapsduur. En aangezien eigenlijk niets erop wijst dat er iets mis zou kunnen zijn, is er verder ook geen onderzoek meer verricht naar het vele vruchtwater. Het is toeval en komt waarschijnlijk ook doordat het mijn twede zwangerschap is.
Doei,
Patricia 38+6

Terug
Bovenaan