Te veel vruchtwater.

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

De titel zegt het al ik moets vorige week een echo laten maken i.v.m de ligging van het kind.
Nou gelukkig bleek deze goed te liggen nu kwam er alleen uit dat het kindje op 38 weken zit met de groei en dat ik te veel vruchtwater heb.
Gisteren bij de v.k geweest en vandaag een suiker test laten doen waar daar zou evt het te veel aan vruchtwater vandaan kunnen komen.
Nou gelukkig was dat het ook niet ook het kindje is helemaal in orde dus deze kan gewoon slikken en heeft maag en nier inhoud.

Nou moet ik morgen naar het ziekenhuis voor een medische uitgebreide echo en maak me eigen toch wel een beetje zorgen.
Heb al een beetje op het net gezocht en wat je daar leest word je niet echt vrolijk van!!

Nu is mijn vraag heeft hier iemand toevallig ook last van of van gehoord?

Gr kim

Hoi

mijn vorige zwangerschap had ik ook veel vroegtwater, onze dochter had 4 weken voorsprongin de groei. Ik was hele zwangerschap onder controle van gynekoloog omdat ik medicijnen slikt. Ik kwa ook veel kilo's aan. Ze dachten dak ik zwangerschap suiker had en hebben ze me ook op gekontroleert, maar gelukkig was niks aan de hand.
Ik had ook paar extra echo's gehad en alles zag er goed uit.
Ik ben alleen te vroeg bevvalen 34w 1 d. Onze dochter was 2800g 48cm dus best groot om zo vroeg geboren kindje. Ze hoefde ook niet in de covouse alles goed goed en nu nog steeds.

Ik heb nog gevraagt hoe dta komt dat mijn kindje in een zo groot was en waarom ik zo veel vroegtwater had. De gynekoloog zij dat het placenta werkte wat meer als normaal, dus de kleine kreeg meer voeding en ik had daar door meer vroegtwater.

Deze keer heb ik ook wat meer vroegtwater, kan de kliene lekker rondzwemen, en ik heb nu weer 2 weken voorsprong met groei ( te minst met 30 w was het al zo)
Ik heb nog vorigekeer gevraagt hoe groot de kleine is, n ze denk al rond 7 pond met 36w.Als ik tot 42 weken loopt krijg ik een reus hihi.

Ik hoop voor je dat alles goed is bij de echo !!!

Ik zou me niet zorgen maken, makelijk gezegd als gedaan he?

Groetjes Boontje morgen 37w

Hoi Kimmie,

Je kindje zit op de groeicurve van 38 wkn, maar hoelang ben je dan precies zwanger?
Te veel vruchtwater hoeft inderdaad niet altijd wat te zeggen, het kindje kan gewoon goed gezond zijn.

Maar ik kan me wel voorstellen dat je je rot geschrokken bent en tegen de medische uitgebreide echo opziet. Toch eng!!

Hoop dat alles goed blijkt te zijn!
Veel sterkte!

Groetjes Renata.

Hoi,
Wat ik weet is dat de een wat meer en de ander wat minder vruchtwater heeft. Ik heb nu ook veel vruchtwater werd mij donderdag gezegd, maar daar werd verder niets mee gedaan. Alleen geconstateerd. Mijn moeder en mijn zus hadden dat ook.

Succes, want als ze er zo'n ophef van maken voelt dat nooit lekker!

Francien

Sterkte vandaag bij de echo. Hopelijk valt het allemaal mee en is het net als bij de rest hierboven niks ernstigs.

Liefs Marjanne

Hallo allemaal,

Nou vandaag voor de echo geweest het kindje is helemaal in orde is niet gedecompenseerd,heeft een slikreflex,hartje werkt goed,nieren werken goed, maagje was goed gevuld etc.
Het is nog steeds wel aan de grote kant, maar dat kan geen kwaad.
Mijn placenta was ook groot en waar het te veel aan vruchtwater nu vandaan komt wist deze ook niet te vertellen.

Wel werd er effe meegedeeld dat ik een thuisbevalling nu kan vergeten en onder controle van de gynacoloog moet.
Moest dit maar met de verloskundige regelen als ik daar dus a.s dinsdag voor de laatste keer naar toe ga.
Belachelijk toch er word niets uiteglegd en alles is oke, maar je moet wel in het z.h bevallen terwijl ik echt een thuisbevalling wilde.

Ook moest ik effe bloed laten prikken kreeg 2 bladeren mee 1 gewoon voor algeheel bloedonderzoek en glucose en 1 voor infectie ziektes.
Weet niet wanneer ik hier de uitslag van krijg en van wie?

Al met al vind ik het een rare situatie dus ga ik morgen mijn verloskundige maar bellen, want tot dinsdag wachten duurt wel erg lang!

Bedankt voor jullie reacties ik laat morgen wel weer iets weten!

Gr kim

Terug
Bovenaan