Te veel vruchtwater

Hallo allemaal,

Vanmiddag bij de gyn geweest en nu moet ik volgende week een uitgebreide echo laten maken vanwege te veel vruchtwater.

Nu heb ik op internet gelezen wat er allemaal met je kindje aan de hand kan zijn als je te veel vruchtwater hebt. Daar word je niet bepaald vrolijk van.

Ik ben nu 33 weken en heb een flinke buik. Zit mij ook aardig in de weg en heb vreselijke bekken klachten, pijn in mijn rug en ribben. Erg vermoeid en veel last van harde buiken. Mijn gyn had het kindje opgemeten en loopt 1 weekje voor op zijn groei. Dus 34 weken in plaats van 33.

De 20 weken echo was goed. Ze hebben het kindje nagekenen voor zover dat dan kan en niks geen bijzonderheden. Kindje liep toen ook nog goed qua groei.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook te veel vruchtwater en heb een gezonde dochter die 2 dagen na de uitgerekende datum is geboren. Heb toen geen extra echo gehad.

Nu wel en maak mij toch wel een beetje zorgen ondanks dat de gyn zei dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Maar ja .. dat doe je toch wel.

Heeft iemand ervaring met zon echo? En wat kan ik dan verwachten? Pfff moet nog een hele week wachten. Moet er wel bij zeggen dat ik ondanks het vele vruchtwater mijn kindje erg goed voel en ook als ik mijn hand op mijn buik leg. Dan zie ik de handjes en voetjes naar buiten komen.

Groetjes van een ongeruste moeder.

 
Geen idee ben er niet bekend mee.
Weet wel dat ons kindje ook een week voorloopt op de groei,maar dit schijnt niet abnormaal te zijn.
Mijn man en ik zijn beide lang dus er was al gezegd dat ons kindje dan ook groter is.
Succes!!
 
Het is goed dat ze het even nakijken maar als je het bij de eerste ookal had dan zou ik niet gelijk vreselijk in de stress schieten. Ik heb ook altijd veel vruchtwater gehad, 3x gehoord bij het breken van mijn vliezen, het bleef maar stromen. En mijn moeder, haar zus en tante hadden het ook. En daar zijn in totaal 9 gezonde kinderen uit geboren!

Sterkte!
 
Hoi hoi,

Ik weet niet wat die uitgebreide echo precies inhoud, maar ik heb ook een extra echo gehad met 34 weken. Bij de 32 weken echo leek het kindje wat groot (daarvoor lag de groei op schema). En met 33 weken bij de vk vond ze het ook wat groot. Met 34 weken hebben ze alles met een echo opnieuw opgemeten en het ligt 1 week voor op groei. Deze week pas voor het eerst gehoord dat ik veel vruchtwater heb (ben nu 37 weken). Maar ze zei niks over teveel.

Heb echt een enorme buik en alles zit aan de voorkant, dus behoorlijk in de weg.

groeten
 
Hoi Kabo,

Bij mij zit ook alles aan de voorkant. En de buik zit ook flink in de weg. De meeste mensen denken dat ik een tweeling krijg of dat ik elk moment kan bevallen.

Het is even afwachten maar zoals mama van 33008 al zei dat er bij haar in de fam. 9 gezonde kindjes zijn geboren door te veel vruchtwater moet ik me toch rustig houden en even afwachten. Mijn dochter is ook gezond geboren en mijn moeder had bij mijn broertje ook te veel vruchtwater. Enige probleem wat zei had met de bevalling, was dat mijn broertje nog kon draaien en eerst met de knietjes wou komen. Maar ook hij is gezond en de bevalling is uiteindelijk wel goed gegaan.

Groetjes Clau
 
Bij mij is er met 29 weken ook teveel vruchtwater geconstateerd en heb met 30 weken ook een extra echo gehad bij de gynaecoloog! Deed waarschijnlijk hetzelfde als jou.... googlen op "teveel vruchtwater" ik schrok daar ook van. Gelukkig hebben ze alle eventuele afwijkingen uit kunnen sluiten, ze kunnen nu zoveel zien, ons kereltje loopt waarschijnlijk 2 weekjes voor op schema maar dat geeft niet, hopelijk komt hij daardoor iets te vroeg. Door het vele vruchtwater wilde de Gynaecoloog me wel graag bij haar onder controle houden om de bevalling beter in de gaten te kunnen houden. Al met al kom het er dus op neer dat het vooral vervelend voor mij is.. ook veel last van bekkeninstabiliteit en rug, je draagt natuurlijk gewoon extra gewicht mee. Ben nu bijna 35 weken dus het schiet gelukkig al op! Nog 1 weekje werken en dan heerlijk verlof!

Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld!
Succes met je echo!

Groetjes Mama van Liam
 
Hi,

Ook ik had extra vruchtwater bij de eerste en kreeg hierdoor vaker een echo, dit vond ik niet erg en heb het altijd als luxe gezien. Ik had er geen zorgen om. Als een vk het echt zorgwekkend vindt dan zeggen ze het wel hoor.

Nu bij onze 2de uk wordt er niet over gesproken al ligt dit kindje wel voor op schema.

Liefs grote broer
 
Hallo allemaal,
Ikzelf heb gisteren mijn 22 weken echo gehad en eergisteren ben ook gecontroleerd op zwangerschap suiker ivm dat de groei van me kleine man 2 weken voorloopt en ik heb ook heel veel vruchtwater mijn buik ziet eruit alsof ik op het einde ben. Nu wil de gyn mij inderdaad onder controle houden. Ik heb ook dingen gehoord van kleintje drinkt misschien niet goed maar mijn gevoel zegt dat het helemaal goed zit met me kleine man. Iemand ervaring hiermee? Dit is mijn eerste zwangerschap nadat het 2 keer mis gegaan is.
Groetjes toekomstige mama 
 
Terug
Bovenaan