te vroeg begonnen met vroeg naar bed gaan?

Mijn zoontje is nu 6,5 maand. Rond half 7 'savonds viel hij elke keer in slaap en moest hem dus om half 8 wakker maken voor het echt naar bed gaan (in bad doen omkleden) en de laatste fles. En dan sliep hij zo weer in zijn bedje zo rond half 9. Ik dacht dus ik ga het eerder doen. Om half 7 als hij moe begint te worden, lekker in bad en omkleden en om 7 uur de fles. En hij sliep als een roosje. Altijd netjes wakker om kwart over 6 (ook toen hij later naar bed ging) en na een half uurtje viel hij weer in slaap tot 8 uur. Maar sinds 3 dagen wordt hij dus ook om kwart over 6 wakker (vandaag om kwart over 5!!!!!) en gaat niet meer slapen. ben ik nu te vroeg begonnen met vroeg naar bed? Of is dit weer een "fase" waar ze in zitten... anders moet ik hem weer later naar bed doen. (Maar ik vond het zo heerlijk dat ik weer wat aan mijn avond had....ja niet netjes van mij, maar je snapt het denk ik wel. Even tijd voor mijzelf.)
 
Ik denk dat het een sprongetje is hoor, vroeg naar bed is juist veel beter voor een kleintje en bewezen dat ze daardoor juist beter en langer slapen! Mijn zoontje is nu 4 maanden en gaat al vanaf dat hij 2maanden is rond 18.30 naar bed t/m 7.30. Ik merk wel dat hij bij ieder sprongetje 's nachts meer wakker is en 's morgens vroeger wakker wordt. Dat is als het sprongetje over is gewoon weer over! Kunnen het misschien niet ook zijn tandjes zijn? Even volhouden en straks is het weer bij het oude. En die avond voor jezelf, vind ik ook heerlijk hoor!;) hahahaha!

Groetjes!
 
Het kan ook zijn dat het te licht is op de kamer. Of dat je kindje de vogels al hoort.
Een sprongetje is zeker niet ondenkbaar. Dan slapen ze altijd minder goed.
Ik zou zeker je kind tot een bepaalde tijd laten liggen. Dan went het er niet aan dat het uit bed mag.

En voel je niet schuldig over het vroeg naar bed gaan... elke moeder vind het heerlijk als haar kind ligt... tijd voor jezelf... je bent de hele dag er al druk mee... dus lijkt me dat heel logisch!!
 
Mijn dochtertje van 6,5 maand is de laatste tijd ook erg vroeg wakker. Ik vermoed zelf dat het een combi is van een sprongetje en het vroeg licht zijn buiten.

Ik neem haar lekker bij me hoor, anders brult ze de oudste wakker. Maar ze krijgt pas een fles vanaf 6 uur, ik wil niet dat ze went aan vroeg eten.

We hebben eerder zo'n periode gehad en toen was het met een week of 2 weer over... Het is even vervelend maar ik zou je kleintje gewoon lekker op de standaard tijd naar bed doen!
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 16 maandjes. En ook zeer vroeg wakker iedere ochtend. Ook pas sinds kort. Ik denk echt dat het bij ons komt door de zonnestralen. Ga morgen dan ook een verduisterings rolgordijntje ophangen. Die kan ik dan mooi dichtdoen s'nachts.

Toen mijn zoontje een half jaartje was, ging hij ook om 7 uur naar bed hoor! En dat is eigelijk nog steeds zo.
 
Terug
Bovenaan