Te vroeg geboren??

Hoi meiden,

van de zeg maar 'vaste' dames weet ik het wel, maar er zijn vast ook wel meiden die wel meelezen maar niet actief reageren. Ik zal me nog even kort voorstellen: Ik ben Miranda, 30 jaar en op 2 maart onverwacht vroeg met 30 + 6  bevallen van een zoon Bram. Hij was 1520 gram en 38 cm, maar had 2 x een 10 voor zijn Apgarscore en huilde direct. Deze goede start zette zich gelukkig voort en Bram mocht op 11 april naar huis met volledige borstvoeding. Inmiddels weegt hij ongeveer 3700 gram en is al 50 cm lang!
De borstvoeding loopt gelukkig nog steeds goed, want vooral voor prematuurtjes is dat erg goed zeggen ze (mits moeder het natuurlijk wel lukt/trekt/aankan/ etc).
Overdag drinkt hij zo om de 2-4 uur en 's nachts slaapt hij sinds een week ongeveer 5-6 uur achter elkaar. De avond is het dan echter wel 'clustervoeden' dus eigenlijk alleen maar voeden tot een uurtje of 9 en dan wil hij eindelijk slapen.

Nou, dat was dus geen korte introductie, hihi, maar goed. Wie heeft er ook een te vroeg geboren baby?

Ben wel benieuwd hoe bij jullie sommige dingen lopen, want aan het consultatiebureau heb ik helaas niet zoveel, die weten niet goed wat ze met 9 weken te vroeg aan moeten (er zijn geen schema's voor.....). Gelukkig is de kinderarts voor ons wel een goede vraagbaak, maar ook die zien we gelukkig niet zo vaak.

groetjes Miranda

Terug
Bovenaan