te vroeg gesloten fontanel

Hallo, mijn dochter van 4mnd moet binnenkort naar de kinderarts omdat ze waarschijnlijk een te snel gesloten fontanel heeft. Hij is eigenlijk al niet meer te voelen. Op het cb weten ze er eigenlijk niet veelover omdat het niet vaak voorkomt ook de huisarts kan ons niet helpen.Weet iemand hier iets over of heeft hetzelfde meegemaakt? Ik zou graag weten of ze hier last van heeft en wat er gedaan kan worden. Alvast bedankt
 
Hoi, mijn dochtertje van 7w heeft nu al een fontanel dat bijna dicht is en ze zeiden op het cb dat het niet erg is. Maar ik maak me toch wat ongerust.
Was dat bij jouw kindje ook al zo vroeg klein?
Groetjes mama van ineke en ellen
 
Met 3 mnd is het eigenlijk 'ondekt' door cb arts omdat mijn dochter een soort richeltje op haar hoofd kreeg. Dit moet je dus wel in de gaten houden. Ik weet ook niet precies omdat niemand mij er het fijne van kan vertellen.
 
Hoi
Als je meer informatie wil voor een te kleine fontanel moet je eens kijken op google!
Daar krijg je veel informatie, of er gevolgen zijn of niet.
Zeker eens opzoeken.
Heb zelf ook eens zitten neuzen.
Groetjes
 
Hartstikke bedankt voor de tip heb inderdaad gekeken en de term craniosynostose ingevoerd kreeg een lijst met site's erg verhelderend. Maarja nu maar afwachten wat de kinderarts zegt. Nogmaals bedankt weet nu in ieder geval iets meer.
 
Terug
Bovenaan