te vroeg getest of .................:(

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

tijd niets gedaan met het forum maar nu wil ik eff wat kwijt.
zondag was mijn nod maar tot op heden geen duivels te bekennen.
ook geen gevoel dat ze gaan komen.
dus vanmorgen mijn ochtend urine gebruik voor mijn test.helaas maar 1 streep inplaats van 2.
heb ik nu te vroeg getest?of zit het er gewoon niet in deze maand.
op zich moet ik niet zeuren want het is pas de derde ronde maar ja!!

Arjanne  1e kindje

Beste Arjanne,

omdat je nog niet zo lang bezig bent kan het ook heel goed zijn dat je cyclus nog goed op gang moet komen. In het begin is je NOD dan ook best moeilijk te bepalen. Pas na ongeveer 3 a 4 maanden kun je zien wat nu precies de lengte van je cyclus is, tenzij je altijd echt heel regelmatig bent. Omdat misschien de lengte van de cyclus nog niet duidelijk is, kan het dus ook goed zijn dat je te vroeg hebt getest.
Volgens de bijsluiter van de Clear Blue kun je dan na 3 dagen weer testen. Ik weet, het is erg moeilijk om dan drie dagen te wachten, vooral als je nog een test in huis hebt, maar het is wel het beste. Hoe langer je wacht, hoe meer hcg er in je urine zit als je idd zwanger bent, dus hoe meer kans op een duidelijke test.
Succes meid, ik duim voor je dat het raak is.

Liefs,
Danielle

Bedankt Danielle

mijn cyclus was eerst 24 dagen en de laatste keer 27 dagen  dus op zich dacht ik gaat goed maar je weet het niet,
ik wacht gewoon af en als ik van het weekend nou nog niet ongi ben dan doe ik nog een test.
maar goed we zien wel wat er van komt ik laat het wel weten.
ik heb trouwens de testen van de etos.

groetjes Arjanne

Hey meid,
Ik zou dan uitgaan van in ieder geval 27 dagen, maar je hebt kans dat je cyclus ook nu wat langer is. Het is natuurlijk wel een goed teken dat je ook niet het gevoel hebt dat de duivels in aantocht zijn, dus ik duim hard voor je.

de testen van de etos zijn trouwens ook prima.

Ik hoor het wel wanneer je weer getest hebt. Succes met wachten, want dat is nog wel het moeilijkst he

Hallo Arjanne,

Ik heb hier een tabel voor je waarin je kunt zien, dat als je lichaam langzaam hcg aanmaak je kans hebt pas ruim 2 weken na nod pos. te testen. Een bloedproef geeft dit veel eerder aan. De meeste testen vanaf een waarde van 25 en sommige zelfs topmerken pas vanaf 50.

Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap.

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie)
    IU/L of MIU/ML
gerekend vanaf bevruchting

Niet zwanger
    < 5
    -

21 dagen
    0 - 5
    7 dagen

28 dagen
    3 - 426
    14 dagen

35 dagen
    18 - 7.340
    21 dagen

42 dagen
    1.080 - 56.500
    28 dagen

49 - 56 dagen
    7.650 - 229.000
    35 - 42 dagen

57 - 78 dagen
    25.700 - 288.000
    43 - 56 dagen

79 - 100 dagen
    13.300 - 253.000
    57 - 78 dagen

2de trimester
    4.060 - 65.400
    17 - 24 weken

3de trimester
    3.640 - 117.000
    25 weken - bevalling

Na bevalling
    < 5
    -

Succes en ik hoop je geholpen te hebben.
Groet Nathalie

Terug
Bovenaan