Te vroeg getest?

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen,Ik heb mijn temperatuurkaartje bijgevoegd. Vorige maand werd ik (voor het eerst na het stoppen met de nuvaring) “normaal” ongesteld. En dat was een cyclus van 27 dagen. Vlak voor mijn menstruatie heb ik toen nog getemperatuurd en was het 36.3/36.5. <br /><br />Nu is mijn temperatuur dus heel anders. Afhankelijk van wanneer de eisprong precies was zit ik op 8dpo/9dpo. En cyclusdag 26. Vandaag een early test gedaan maar die was helaas negatief. Ben ik gewoon te vroeg of zou ik toch niet zwanger zijn? Want als ik een cyclus heb van 27 dagen zit ik nu op 1 dag voor m’n nod toch?<br /><br />En ziet mijn temperatuur er wel veelbelovend uit? Of zegt dit niks?<br />

Hoi Moekiee,

Ik denk dat je deze maand een langere cyclus hebt dan 27 dagen (mits alle metingen kloppen). Anders zou je na dag 13/14 al wel de stijging in je curve hebben moeten zien. Volgens jouw kaartje is dat later, mogelijk is de aanloop naar je eisprong langer geweest. Gemiddeld is de luteale fase zo’n 14 dagen. Dus als je een lange(ere) cyclus hebt, komt dat meestal doordat je eisprong langer op zich laat wachten. Heb je nog dmv andere manieren je eisprong proberen te vinden? Ovulatietesten of heb je een paar dagen rekbaar slijm gehad?

Dankjewel voor je reactie!
Ik heb niet echt op mijn slijm gelet. Maar heb wel ovulatietesten gedaan.
Deze waren positief op: 20, 21 en 22 mei. Dat was cyclusdag 17, 18, 19.

Zegt mijn temperatuur van de afgelopen dagen nog iets? Aangezien het vrij hoog is.

Meestal blijft je temperatuur wat hoger tot aan je menstruatie en dan zakt het weer. Als je zwanger bent blijft je temp iets hoger. Het is natuurlijk lastig om op basis van 1 kaartje precies te kunnen zeggen hoe jouw cyclus verloopt. Maar omdat je pas 1x een cyclus hebt gehad van 27 dagen kan het best zo zijn dat het momenteel nog wat onregelmatig is.
Op basis van je positieve ovulatietesten en als jij een gemiddelde luteale fase hebt dan zou je denk ik pas op zijn vroegst ergens eind volgende week je menstruatie kunnen verwachten.

Terug
Bovenaan