Te vroeg in sprong 3??

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hallo allemaal, </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik heb een vraagje over de sprongen van ‘oei ik groei!’ </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn zoontje zou vanaf aankomende woensdag in sprong 3 zitten. Alleen, ik heb het idee dat hij daar al vanaf donderdag/vrijdag inzit. Hij vertoont de volgende symptomen:</span></p><li style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Huilt veel</span><li style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Veel honger, komt vroeger voor zijn flesje.</span><li style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Wil steeds opgepakt worden</span><li style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Sabbelt veel op zijn vuistje </span><li style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Slaapt overdag slecht.</span><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Donderdag begon dit, vrijdag en zaterdag waren extreem!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Volgens de app zou hij met een vloeiende beweging iets gaan volgen met zijn ogen. Dat doet hij dus ook al. Ook is hij drukker en actiever. Rolt hij al van buik naar rug met hulp en merk ik echt al vloeiende overgangen in zijn stem.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Alleen... deze sprong van 1 week zou dus woensdag pas beginnen. Bij de vorige 2 sprongen was hij 1 á 2 daagjes eerder, maar nu dus bijna 1 week.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Zijn er meerdere die eerder in hun sprong zitten?</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Of is het toch iets anders geweest de vorige dagen? Alleen, de dingen die hij dus na de sprong zou kunnen, kan hij dus al... althans, een paar ervan.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Display'; color: #454545; min-height: 25.1px;">Graag jullie meningen ervaringen hierover! ?</p>

Haha dat kan zeker! Bij ons begint het de ene keer een week eerder en de andere keer een paar dagen later dan dat aangegeven staat. Je merkt het denk ik zelf heel goed wanneer je kindje uit zijn doen is en in zijn sprong zit. Ik merk het bij mijn zoontje ook altijd meteen. Sprong 4 vond ik heel heftig (veel slapeloze nachten gehad), maar als ik zie wat hij nu allemaal weer kan...dat maakt een hoop goed. Helaas bestaat het eerste jaar uit die vervelende sprongen, maar het is een kwestie van accepteren en er maar gewoon in mee gaan.
Ik had ook vaak dat hij een paar dingen kon uit het boek en een week later ineens weer de andere dingen die beschreven staan. Dat gaat denk ik allemaal in fases. 
Succes! 

Misschien onnodig om te zeggen maar bij sprongetjes moet je de uitgerekende datum aanhouden en niet de geboortedatum, maar dat wist je misschien al. Volgens mij komt het niet zo nauw en kan het best een paar dagen eerder of later zijn, maar de dingen die jij omschrijft zouden er ook op kunnen wijzen dat je kleine zich niet zo lekker voelt? 

@gebruiker10094699
Oke, dan zal het idd toch het sprongetje zijn ja! Ik dacht n 2 daagjes te vroeg oke, maar n week?! Haha, best stom om dat te denken, want ieder kind ontwikkelt zich natuurlijk in zijn eigen tempo! Poeh, die sprong 4 moet een heftige zijn ja! Nja, eerst deze maar overleven haha! Maar idd, geweldig wat ze daarna weer allemaal kunnen!

@marma klopt ja, ik houd idd de uitgerekende datum aan. Ik dacht eerst ook dat hij zich miss niet zo lekker voelde, omdat het veel te vroeg was voor zn sprong. Maar de symptomen in combinatie met wat hij ineens doet en kan, leek het me toch ook wel weer zijn sprongetje. 

Oke, ik weet het nu zeker. Het is zekers te weten zijn derde sprong! Gistermiddag legde ik hem op zijn buik en was ik met hem aan het oefenen om naar zijn rug te draaien. Dit kon hij al met hulp, dus dacht, dit is goed om te blijven oefenen. Ik legde hem weer terug op zijj buik en zag hem uit eigen beweging aanstalte maken om te gaan rollen. Ik meteen mijn telefoon op video gezet en gaan filmen en... ja hoor!!! Hij rilde zelfstandig (!) helemaal alleen, zonder ook maar enige hulp om naar zijn rug!! Superknap, toch?!

Kl-E ahhh leuk is dat dan he als je ziet dat er opeens wat nieuws bij is gekomen!
Super knap!
Merk je dat hij nog meer dingen onder de knie krijgt?
Hier ook sprong vier flink aan de gang.

Ja, echt geweldig wat ze ineens kunnen! Hij grijpt ook verl meer naar speeltjes. En ze dan ook vast pakken. Heb hem voor het eerst op het speelkleed gehad, daar slaat hij tegen vanalles aan. Wordt steeds beweeglijker. Mooi om te zien!
@marma succes met deze sprong!! Heeft jouw kleine er veel last van?

Terug
Bovenaan