te vroeg laatste voeding

hoi allemaal
mijn zoontje van 10 weken lijkt vaak zijn laaste voeding (bv) van de dag te vroeg te nemen dit is ergens tussen 4 en 6 dit vind ik wel erg vroeg wil heel graag zijn laatste voeding naar 7 uur s avonds krijgen het hoeft echt niet pas 10 /11 uur te zijn mag ook 8 ofzo. ik vind rond 5 uur het alleen wel erg vroeg( of hebben andere dit ook)
hij slaapt vaak heel vast en als ik hem wakker maak lijkt het ook niet te helpen.
overdag vraagt hij vaak voeding soms al naar 2 en half uur er 4 uur tussen lukt eigelijks nooit dus rond 5 uur zit hij dan ook op 6 voedings of   5. heb ik misschien een hongerige baby en zal het helpen als ik hem 1 fles voeding. of iets erdoor   ofzo.
tips van harte welkom.
groetjes marielle

is het niet zo dat er eigelijk geen maximum aan bv zit.
Een kindje dat borstvoeding krijgt mag bij mij weten zo vaak en zoveel drinkn als hij of zij zelf wil.
Als ze ouder worden gaat er automatisch meer tijd tussen zitten. Een kindje kan dat prima zelf gelen.

Laatste voeding om 16.00.
Slaapt hij dan al door tot de volgende ochtend????
Je zou kunnen proberen als hij inderdaad doorslaapt hem om 20.00 even wakker te maken om aan te leggen kijken wat hij doet.

Hoi. Ja ik vraag me ook af of als je hem om 17 uur zijn laatste voeding geeft of ie dan idd doorslaapt tot de volgende ochtend???
Het is idd zo dat er aan bv geen maximum zit hoor.. Je kunt dat geven wanneer hij erom vraagt. Ik geef ook nog steeds bv, en ik moet zeggen dat ik het in het begin ook erg lastig vond dat er totaal geen ritme in zat, dan zat er 1 uur tussen, dan weer 3 dan weer 2, ik werd er helemaal tureluurs van..Maar naar verloop van tijd ging er iedere keer 3 uur tussen zitten, en dat werd toen 4 uur. Nu zit ik nog steeds op 4 uur overdag ertussen, tenzij hij lekker ligt te slapen dan is het ook wel eens 5 uur... Hij krijgt zijn laatste voeding tussen half 8 en 8 uur, en slaapt dan lekker tot tussen 2 en 5, wil dan wat eten en gaat weer heerlijk verder..
Ik moet eerlij zeggen dat ik ook had gehoopt dat die nachtvoeding er al lang af zou zijn (hij is nu 5,5 maand) maar helaas... Maar zolang hij het nodig heeft, moet het maar toch?
Ik kan je trouwens wel zeggen dat het bij ons niet heeft geholpen als we hem een flesje kunstvoeding gaven. Hebben we ook een weekje geprobeerd om dat 's avonds voor het slapengaan te geven maar dat maakte niks uit..
Gr. Anne-Marie

nee dan slaapt hij ongeveer zeg maar tot 23:00 /1:00
en dan mag ik om de 4 a 3 uur gaan voeden wat me soms best moe maakt.
en even overdag op bed gaan zit erook niet altijd in met een peuter van 2 en half.
ik weet wel dat ze zelf mochen aan geven hoeveel ze eten maar heb dus liever dat hij die tijd ietsjes verplaats zodat ik ook aan mijn slaap toe kom.( kan moeilijk rond 17:00 al op bed gaan.) maar misschien gaat het vanzelf over. alleen doordat je zo moe wordt wil je weleens haast over stappen op fles en dat vind ik nog zonde en daar gaat het misschien ook niet van over. groetjes marielle

alvast bedankt voor deze reactie s
wij wouden ook haast proberen om 1 fles te gaan geven, maar dat is de moeite waarschijnlijk zo als ik hoor niet waard.   we gaan nog eerst zo verder.
eventuele tips mag nog wel als die er zijn. kan naturlijk kijken of iets helpt.(denk het alleen misscien nu dus niet.)
groetjes marielle
maar het is ook al fijn om te lezen dat er meer last van hebben.
groetjes marielle
hij groeit ook verder hardstikke goed en is gezond dus mag eigenlijk niet klachen

Hoi. Ik moet zeggen dat als ze me van te voren hadden gezegd dat ik een half jaar lang eruit zou moeten voor nachtvoedingen dat ik dan bij voorbaat al gek werd, maar nu het gebeurt ach ik laat het maar over me heen komen.. Mensen zeggen dan al heel snel Ga overdag dan lekker naar bed als je thuis bent maar idd met een peutertje van bijna 3 gaat dat niet lukken..
Ik zit bijna aan het half jaar bv en dan ga ik (waarschijnlijk) stoppen. Ik vind het mooi geweest, en hij heeft een hele goede basis gehad..
Succes, geniet van je kleintje, en ach.. ooit kunnen we weer heerlijk de nacht doorslapen toch..
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Heb hier hetzelfde "probleem!!!"

Onze dochter is 8 weken oud en drinkt ook rond  17.30 haaar laatste voeding, en dan een klein toetje om 19.00 (dan krijgt ze haar pyama aan en slaapt ze binnen 3 minuten.
natuurlijk slapen ze dan niet door tot de volgende ochtend..
Ik heb meerdere malen haar wakker gemaakt rond 22.30 voor een voeding, maar dan slaapt ze idd te diep en drinkt amper..
Dus ook ik ben vanaf een uur of 23.00 a 1.00 iedere drie uur de pineut!!
Jammer he!! en het komt er niet van om dan ook eens te gaan slapen om 21.00 ofzo (heb nog een dochter van net 4, drukke dagen en dan s' avonds vaak nog even een was opvouwen/strijken ofzo, dus dan zit ik pas om een uur of 20.30 even)

ook overdag komt ze ongeveer iedere 2.5 uur..
Ik ben al meer gaan drinken, speciale borstvoedings thee zelfs, maar dat helpt tot nu toe niet!! ook slaapt ze overdag weinig, niet zo heel gek, want pas na de voeding van ongeveer 10.00 's ochtends wordt ze wakker.. tot die tijd valt ze in slaap aan de borst en schuif ik haar zo haar bedje weer in!!, vanaf 19.00 is dat 15 uur!!!

tja, een tip zal er wel niet zijn, even doorbijten en genieten van dat kleine hoopje mens dat zo heerlijk aan de borst ligt te drinken en ZO goed groeit!!
wat zal ik het weer missen als ik gestopt ben (bij oudste pas na 13 maanden)

succes!!
groeten missC

Terug
Bovenaan