te vroeg testen

A

Anoniem

Guest
ik lees vrij regelmatig dat mensen testen nog voor ze hun NOD hebben. En dan is het vaak ook al wel af te lezen als ze zwanger zijn. Ik heb volgende week maandag mijn NOD, duurt dus nog wel even, maar zal ik ook al kunnen testen? Wie heeft er ervaring mee, met vroeg testen?

Hé Jetske,
Ja, ik heb hier ervaring mee. Ik testte een halve week voor ik eigenlijk ongesteld moest worden en ben inmiddels 32 weken zwanger.
Natuurlijk kun je al testen, maar niet iedereen bezit over zoveel hormonen. Je hoort eerder mensen die zeggen dat ze na een week of zo kunnen testen omdat hun lichaam het hormoon hcg nog niet zoveel hebben aangemaakt dat clear blue het aan kan geven.
Het scheelde dat ik wist dat mijn hormonen erg aanwezig waren doordat ik een miskraam ervoor heb gehad en toen stond moeders voor moeders te kijken dat het al zo snel aangaf, terwijl zij de ervaring juist had dat wanneer je vroeg zwanger bent dat het wel even kan duren voor zo'n test aangeeft dat je zwanger bent. Misschien dat het ook wel een beetje scheelt dat ik het bij beide keren heb gevoeld. Succes ermee X

hoi,
Ik heb de eerste keer 1 dag voor tijd getest en toen had ik al een heel licht streepje, 3 dagen later nog eens gedaan en toen heel duidelijke streep.
Ik las echter hierboven een verhaal (''jaaaaaaaa, ik ben zwanger") van een meisje dat pas een positieve test had na 3 weken overtijd.
Kan heel erg verschillen dus.
Succes,
Elke

Hoi,
op zich kun je een dag eerder testen dan je NOD, maar ik weet niet hoe zinvol het is. Op zich is het alleen maar goed voor de firma's die zwangerschapstesten maken. Als er een heel onduidelijk streepje ontstaat ga je toch een paar dagen later nog een keer testen. En een negatieve uitslag zegt zo vroeg al helemaal niks.
je kunt beter een paar dagen later testen en een betrouwbare uitslag krijgen.

Terug
Bovenaan