te vroeg voor 4 flesvoedingen?????

hallo mama`s en papa`s
ik ben bang dat mijn dochter die nu 11 weken oud is te weinig voeding krijgt
ze drinkt per fles 180 tot 200 en dan 4 flessen per dag...
ze slaapt smorgens best lang tot een uur of 9 en dan krijgt ze ook meteen de fles.
dan drinkt ze om 1 uur weer een fles dan weer om 5 uur en rond 9 uur half 10 savonds drinkt ze dr laatste fles en slaapt dan door tot smorgens.
ze is wel een tevreden baby en groeit goed.
kan t geen kwaad als ze maar 4 flessen krijgt inplaats van 5?
wie heeft dit nog meer?
groetjes bianca
 
Hallo Bianca,

Voor zover ik weet hebben kinderen tussen de 500 en 1000 cc vocht nodig per dag. Met flesvoeding mag je in ieder geval niet boven een liter zitten. In het voedingsschema van het consultatiebureau staat bij 3 maanden 5 voedingen van 150 tot 180 cc. En pas bij 5 maanden 4 a 5 voedingen. Maar ja, ieder kind is natuurlijk anders en als jouw kindje tevreden is en goed groeit. Tja, bel anders eens met het consultatiebureau. Misschien kunnen zij je geruststellen of adviseren?

Groetjes,
Marianne
 
Mijn dochter van 10 weken drinkt 5 flessen van 150, wat dus ongeveer op hetzelfde uit komt. Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid flessen, maar om de hoeveelheid melk. En de beste graadmeter is je baby; Als zij goed groeit, tevreden is en goed slaapt, dan gaat het toch hardstikke goed! Mijn meisje komt nog 's nacht, als ze door zou slapen zou ze misschien ook een voeding minder krijgen. Maar inderdaad, het cb kan hierover uitsluitsel geven.
 
Terug
Bovenaan