Te vroeg voor zwangerschapskleding?

Hoi!

Ben zwanger van mijn 2e kindje en ik zit nog in het eerste trimester. Ik ervaar deze zwangerschap anders dan bij de eerste; heb nu zo’n drukkend/zware buik-gevoel, terwijl ik nog maar 6 weken zwanger ben… mijn broeken zitten nu al niet lekker meer, maar om nu al in zwangerschapskleding rond te lopen… is dat niet wat vroeg?

Groetjes, Denise
 
Draag vooral lekker wat comfortabel zit, als dat dus positiekleding is, dan is dat maar zo. Desnoods doe je een wat langer shirt aan, zodat mensen niet zien hoe laag het broeksknoopje zit ?
 
Tijdens deze zwangerschap (1e), had ik dat ook al rond de 6 weken, broeken zaten gewoon niet prettig meer. Verder nog niets te zien, maar het drukte gewoon op mijn buik. Ik heb de eerste weken vooral veel jurkjes gedragen tot de bekendmaking. Daarvoor durfde ik nog geen zwangerschapsbroeken te dragen, bang dat iemand het zou zien.
 
Ik ben nu 11 weken ver van de tweede. In het begin voelde ik ook een soort bijgeloof over het dragen van zwangerschapskleding voor een goede termijnecho. Alsof je dan nog niet echt zwanger bent, of dat je je moet schamen als het toch mis gaat ofzo. Heel gek eigenlijk. 
Bij de vorige kreeg ik ook al snel een buikje en liep ik vanaf 12 weken in zwangerschapsbroeken. Nu gaat het nog sneller. Met 6 weken begon alles te knellen. En na 7 weken kreeg ik echt buikpijn van mijn spijkerbroeken. Vanaf 10 weken zei iedereen om me heen dat het buikje niet meer te missen viel. Vervelend dat ik het niet langer geheim kon houden. Ik ben na 7 weken gezwicht en heb de broeken van zolder gehaald die ik toch al had liggen. Ik dacht ineens: als ik iets heb liggen dat lekker zit, waarom dan mezelf martelen met gewone broeken? Ik heb dan nog niks nieuws gekocht, maar de oude spullen draag ik nu gewoon hoor. Alles gaat nog steeds goed.
 
Hoezo te vroeg? lekker doen wij jij je goed bij voelt! 
Ik liep ook al in m'n eerste trimester in zwangerschapsbroeken, zat gewoon lekkerder vanwege m'n opgeblazen darmen.. 
 
Ik had het ook sterk bij de tweede. Ik droeg geen spijkerbroeken meer, maar van die lekkere joggingpantalons van Only en jurken. De zwangerschaps broeken die zaten ook nog niet zo fijn. Je kunt ook een elastiekje in je knoopsgat rijgen zodat je meer rek hebt. Dan kun je gewoon nog wel een spijkerbroek dragen. Maar het was toen super warm, dus ik heb geen spijkerbroek gedragen tot een week of 12. Toen droeg ik wel al zwangerschapskleding.
 
Terug
Bovenaan