(te) vroege eisprong????

Dag meiden

Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar was tot voor kort alleen maar actief op het zwanger-worden forum. Helaas duurt het zwanger worden inmiddels wat langer (nu ronde 11) -al realiseer ik me dat dit nog niets is vergeleken met alles wat velen van jullie doormaken om zwanger te geraken. Daarom heb ik even geaarzeld om me hier aan te melden. Maar ik heb de hoop dat een van jullie misschien een antwoord heeft op mijn vragen.

Allereerst zal ik me ff voorstellen. Ik ben cee, ben 35 jaar en heb al een mooie dochter van ruim twee jaar. Nu zijn we dus 11 rondes verder om opnieuw zwanger te worden. Ik heb een regelmatige cyclus van 26 dagen, meestal ovulatie op dag 11 (dat weet ik middels ovulatietesten en tempen), maar ondanks regelmatig en op de juiste momenten vrijen - helaas nog niet zwanger. Dus zit ik sinds kort in de mmm.

Vandaag ben ik naar de gyn geweest voor een echo van baarmoeder en eileiders. Nu zag alles er goed uit, maar ik bleek al een dominant eitje van 18 mm te hebben - en dat terwijl ik pas op dag 6 zit na mijn menstruatie?!!!! Ik schrok ervan. De gyn gaf aan dat mijn eitje dus ergens in de komende dagen al gaat springen, maar dat mijn baarmoederslijmvlies nog erg dun is, wat een evt innesteling kan bemoeilijken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe snel groeit een eitje naar 25 mm? (dat is toch ongeveer de grootte als ie gaat springen??!) En is het wel mogelijk om zwanger te worden als je eitje zo  vroeg springt?

De gyn kon (of wilde?) hier niet echt antwoorden op geven, ik moet nu een volgende afspraak maken met de fertiliteitsarts. Maar ik zou zo graag willen weten of er iemand is met soortgelijke ervaringen?? En zo ja wat je eraan kan doen?

Dank alvast en allemaal veel succes met zwanger worden

Groetjes, cee

Hoi Cee,

Ik kan je hier niet zo goed mee helpen.
Het enige wat ik weet is dat een eitje ongeveer 2 mm p.d. groeid en dat hij springt met 1 8 - 20 mm (maar dat kan verschillen per persoon denk ik).
Mijn fertiliteits-arts vertelde mij een keer dat bij een hele korte cyclus je eitje en je baarmoederslijmvlies niet de tijd hebben om goed te rijpen en dat je beter een lange cyclus kan hebben.
Ik hoop dat de gynocoloog je beter kan helpen hierbij. Nu krijg je wel een beter beeld van je cyclus en kan daar eventueel actie op worden ondernomen.

Kruimel

Hoi Cee,

ik hoop voor jou dat dit toeval is dat je eitje zo vroeg al rijp zou zijn, want je geeft zelf aan dat je normaal gesproken je iesprong hebt op dag 11.

Zelf heb ik ook een korte cyclus, was altijd 25 a 26 dagen, maar de laatste keren voor mijn laatste twee zwangerschappen (één gin mis met 18 weken, de andere resulteerde in een lief klein jongetje)  was ie zelfs nog korter 23 a 24 dagen.

Bij mij was mijn eisprong altijd op dag 10 of 11, en daarmee ben ik dus ook gewoon zwanger geworden. Helaas verschilt ieder lichaam en zegt dat van mij niets over hoe het zich bij jou van binnen ontwikkelt.

Ik wil je alleen even oppeppen data ls je normaal gesproken een eisprong op dag 11 hebt, dat het dan wel mogelijk kan zijn.

Succes

Miep

Terug
Bovenaan