Te vroegr echo gehad

<p>Hoi dames.</p><p>Goh ik blijf wel nieuwe aanmaken steeds. Deze zwangerschap loopt niet bepaald soepel.</p><p>Vandaag zou ik (mijn berekening) 6w2d zwanger zijn. Echter gister wat bruinig afscheiding gehad. Niet overdreven veel. Vanochtend tijdens het douchen werd ik zo raar, misselijk en trillen. Gevoel van overgeven. 1e wat ik dacht shit mijn bloeddruk is weer te hoog (in mei vorig jaar een miskraam gehad toen had ik een torenhoge bloeddruk).</p><p>De verloskundige kwam vanochtend langs maar mijn bloeddruk was perfect. Ze bood mij aan om een vroege echo te maken en dit wilde ik wel. Op naar de praktijk.</p><p>Uitwendig en inwendige echo gemaakt. Er was duidelijo een holte te zien en ook een dooierzakje. Ze kon (nog) geen vruchtje zien. Volgende week moet ik terug komen. Iemand hier ervaring mee?</p><p>Het kan nog alle kanten op zei de verloskundige. Maarja ik denk natuurlijk weer alleen aan het niet zien van het vruchtje. Wat kan een vrouw zichzelf gek maken zeg....</p>

Ik heb vorig jaar ook een vroege echo gehad met 6w2d. Ook alleen een dooierzak en vruchtzak te zien, geen hartslag of vruchtje. Nu wel een gezonde zoon. Het hoeft dus niets te betekenen. 

Tja alles is nog mogelijk. Het kan bijvoorbeeld dat je misschien toch wat minder ver bent. Ik had ook een 'vage' echo met 6 weken. Er was toen wel een vruchtje en kloppend hartje te zien, maar het leek nog een stuk kleiner en ze konden nog niet goed meten. Een week later weer een echo en zat ik toch ineens perfect volgens berekening op 7 weken. Inmiddels 14 weken ☺

Spannend, duimen op een goede echo komende week. Het is soms zo lastig als ik dat van iederen begrijp en lees. Probeer je niet al te gek te maken, die stress lijkt me sowieso niet goed?

Hier ervaring! Wij dachten 7 weken zwanger te zijn, kregen vroege echo ivm eerdere miskramen.. Wat bleek? Niks te zien ondanks pos test.

Weekje later een dooierzakje met wit puntje erin. 1,5 week daar weer na een mooi eerste beeld mèt kloppend hartje. We waren gewoon twee weken te vroeg! En bij de eerste echo geen 7 maar tussen 4 en 5 weken.
Je laatste menstruatiedag is lang niet altijd betrouwbaar om mee te rekenen!
Succes!

Ze dachten bij mij bij de eerste echo ook te zien dat ik minder ver was dan ik dacht te zijn. Ik vond dat zelf raar, want dan had ik al heel vroeg positief getest. Een week later was ik weer iets verder dan gedacht op basis van de eerste echo en bij de termijnecho precies zover als dat ik zelf had berekend. Met andere woorden, het is nog zo pril dat ze het echt moeilijk kunnen inschatten. Probeer vooral positief te blijven (in weet hoe moeilijk dat is)

Terug
Bovenaan