Te warm ‘s nachts?

Lijkt me juist positief toch dat hij nu door slaapt?! Zal het eerder dan misschien toch koud hebben gehad..

Mijn zoontje slaapt in lange mouwen romper, pyjama, sokken en dikke winterslaapzak... zweet ook niet snel, maar in de zomer wel behoorlijk gezweten dus kan het wel.. denk niet dattie nu last krijgt van warmte stuwing hoor..

Lijkt me dan idd prima zo. Rond die leeftijd kunnen ze volgens mij al goed hun eigen temperatuur regelen en een signaal geven als ze het te warm/koud hebben. Mijn zoontje is warmbloedig en had het al snel te warm dus heb hem nooit zo warm aangekleed als jij beschrijft, maar een ander kindje kan dat wel juist heel prettig vinden. Als hij lekker doorslaapt en hij zweet niet, lekker zo doorzetten ☺️

Ja hij lijkt soms zelfs nog wat koud te voelen ? Maar hij slaapt wel goed, dacht alleen het moet niet zo zijn dat hij gewoon niet meer wakker wordt van de warmtestuwing ofzo ? Weet ook niet of ze gaan huilen bij te warm. Bij te koud wordt hij wel onrustig.

Onze kleine jongen van 19 maanden draagt nagenoeg hetzelfde, alleen dan nog met een Feetje pyjama, omdat deze nog wat warmer is. Mijn zoontje is echt een koukleum en de kachel staat dan ook aan op zijn kamer, deze gaat mee uit zodra wij naar bed gaan en de thermostaat laag zetten.
Ik snap je angst, maar volg je kindje, ieder kindje is anders, de schema's zijn veilige gemiddelden.
Zolang je kindje inderdaad niet zweet, is het prima!

Oke thnx! Was een beetje verbaasd dat hij zo diep sliep ineens, het leek me best warm wat hij aan had en hij kan zelf niks uit doen als hij het warm krijgt dus wilde toch eens weten wat anderen dachten. Maar hij zweet niet idd, voelt soms lekker warm maar soms zelf nog wat koel ?

Terug
Bovenaan