Te warm of te koud..

<p>Hallo mama's.</p><p>Ik heb sinds 8 weken een zoontje, eerste kindje met wat opstart probleempjes ivm zware reflux maar nu aan de nexium en lijkt iets beter te gaan.</p><p>Maar ik merk aan mezelf dat ik constant denk dat ik mijn kindje of te warm, of te koud heb aangekleed, ik word helemaal gek van mezelf, ik ben steeds aan zijn nekje aan het voelen en doe hem vaak anders aan. </p><p>Ik heb hem net een schoon pakje aan gedaan, lange mouwtjes, en een romper, en ik had hem een lekkere dikke slaapzak gekocht voor de winter, maar nu komt het.. Het is echt een hele dikke slaapzak en ik wou hem net proberen, zoontje lag geloof ik lekker en viel gelijk in slaap.. Nu ben ik weer bang dat ie 't veel te warm krijgt en er iets gebeurd. Hoe doen jullie dit? :(</p>

Hoi, 
Qua kleertjes hou ik altijd de regels aan: '1 laagje meer dan je zelf aan hebt' vaak is dat laagje al de romper..
En met de slaapzak kan je misschien kijken wat de TOG waarde is en hoe warm het op de slaapkamer is, dan krijg je een idee of het te warm is.
Ik probeer me er zelf verder niet te druk om te maken. Wat voor mij goed voelt qua kleding, zal ook wel goed zijn voor m'n dochtertje.

Ik heb van mijn kraamverzorgster geleerd dat je je kindje aan moet kleden zoals jezelf. Dus hoeft nu nog geen dikke trui aan bijvoorbeeld. Mocht hij het te warm hebben dan zal hij gaan zweten,  maar dat is volgens mij niet heel erg. Moet natuurlijk niet elke keer zo zijn.  En inderdaad zolang zijn nekje goed warm aanvoelt is het goed. Anders even een keer extra zijn temperatuur opmeten als je twijfelt. 

De kraamzorg zij tegen mij dat als een baby t koud heeft ie wel gaat huilen, maar als ze te warm zijn ze zo weg kunnen zakken. Mijn dochtertje is ook bijna 8 weken maar zij heb t van zichzelf al warm dus ik doe meestal zo’n pyjama pakje aan zonder iets eronder en snachts lekker ingebakerd met een dekentje. Misschien kan je een paar keer temperatuur meten en dan let je op wat ie aan heb is t altijd ongeveer 37 dan is t goed. Als t rond 36,5 is doe je een laagje meer en als het rond 37,5 is een laagje minder. 

Ik had dit eerst (nog steeds een beetje) ook heel erg. Maar ons zoontje is bijna 6 weken en 5600 gram dus die kan zichzelf volgens mij al wel redelijk goed warm houden. Maar wat hierboven ook al gezegd wordt, temperatuur hem een paar keer op zo'n moment van twijfel. Heb ik ook gedaan en zijn temperatuur bleef elke keer constant. Dus dat heeft mij veel meer zekerheid gegeven dat hij het comfortabel heeft. 
1 keer heb ik hem wel te warm aangekleed en toen begon hij wel gelijk te schreeuwen en zweten. Dus je merkt het denk ik (soms) toch wel als het niet goed is.
Heb vertrouwen in jezelf  en gewoon op je intuïtie vertrouwen en je verstand volgen. Dan zit je bijna altijd wel goed denk ik

Me zoon is 14 maanden en ik twijfel nog steeds of hij het niet te warm of te koud is aangekleed. Ook as hij naar bed gaat ga ik zo erg twijfelen pfff. Ik voel wel altijd in zijn nek want de handjes worden toch altijd koud in de nacht.

Hier had ik het laatst nog met mijn schoonzusje over die had het zelfde dilemma. Zelf 2 kindjes en wat ik meestal doe is een rompertje met een katoenen zomer slaapzak (rond deze temperaturen dan zomer is anders.)En dan switch ik met dekens die kan je makkelijker verwisselen mochten ze het te warm of te koud hebben zonder ze wakker te maken. 

Heel verhaal getypt en nu is ie weg :(
Wel fijn, ofja fijn, goed om te lezen dat ik niet de enige ben die hier zo over twijfelt. Maar meneer ligt sinds vandaag heel graag in z'n slaapzak en die is echt heel dik.. Heeft geen mouwen dus armpjes zijn wel bloot.. Zou ik hem vanacht hier in kunnen laten met een dun shirtje romper dun broekje of moet ik het broekje uit laten? Ik ga maandag naar prenatal een andere slaapzak halen. Zo'n 4 seizoenen ding. 

Terug
Bovenaan