te warm of te koud?????

OOk ik weet niet goed hoe warm ik mijn zoon moet kleden tijdens de nacht.
Hij draagt nu een pyama met lange mouwen, een dunne slaapzak zonder mouwen en dan ligt hij onder een lakentje en een dekentje. Soms als ik hem 's nachts zijn fles ga geven, heeft hij de dekens weggetrapt en ligt dan dus alleen in zijn slaapzak.
Ýs dat nu niet te koud? Maar als ik zijn dikke slaapzak aandoe denk ik weer dat het te warm is.
Ik wil geen verwarming aandoen in zijn kamertje i.v.m. de droge lucht
Wie heeft er tips????

Groetjes van Cissy mv Fabio

hoi hoi,

Is inderdaad soms lastig. Heb ik ook, maar ik denk altijd maar zo: je kindje geeft het echt wel aan als hij het te warm of te koud heeft door te gaan huilen. Mijn kraamhulp zei dit en dat heb ik altijd onthouden. Klinkt heel simpel maar is wel zo. Mijn zoontje heb ik nu in een dikke slaapzak liggen zonder mouwtjes met 1 dekentje en lakentje erover. Hij heeft een katoenen pyama aan. Onze slaapkamer is erg koud (oud huis en niet geisoleerd) dus vandaar die dikke slaapzak. wanneer ik hem in de nacht voedt, voel ik altijd even in zijn nekje om te checken. Dit is altijd goed. Bij koudere nachten heb ik er zelfs nog een dekentje bij.

Groetjes, Misja, mama van Thijmen (bijna 3) en Marten ( 6 weken).

hoi
ik ben het met misja eens julian heeft elke ochtend ijs koude vingertjes maar zijn nekje voelt lekker warm en hij huilt niet dus ikk ga er van uit dat het goed is anders zou hij inderdaad wel protesteren
hij heeft een pyama aan met lange mouw en een slaapzakje dikte van een handoek (nieuwe handoek) en ligt onder een lakentje en een deken.
lijkt me voldoende toch........
groetjes

Hoi,

Misschien heb ik wel een tip voor je.

Kay slaapt ook in een pyamaatje, trappelzak zonder mouwen en dan onder een lakentje.
De trappelzak heb ik dus ook voor het niet wegtrappen van de lakens en omdat hij anders het hele ledikantje door crost.. Tegenwoordig blijven hij en de lakentjes netjes liggen,..

Wat ik deed ik eerder:

Omdat de trappelzak nog een flink stuk langer was dan Kay, stopte ik het uiteinde van de trappelzak bij het voeteinde tussen het matras. Hij had dan  genoeg ruimte om nog met zijn beentjes te bewegen, maar kon er (helaas voor hem) niet meer vandoor.
Lakentjes erover en meneer lag er prinsheerlijk bij. Omdat de slaapzak dus bij het voeteinde vast zat in combinatie met het lakentje waarmee ik hem lekker stevig instopte sliep hij als een roosje. Het is een soort van inbakergevoel.. Nergens heen kunnen en lekker strak om je heen met nét nog wat bewegingsruimte.

Nu stop ik de trappelzak niet meer achter tussen het matras, maar de rest gaat nog steeds op dezelfde manier!

Tip voor de lakentjes;

Stop aan de zijkanten (bovenaan) een paar kleine knuffeltjes tussen het lakentje en het matras. Zo zitten de lakentjes een héél stuk strakker vast aan de zijkanten zodat het wegtrappen niet of nauwelijks meer mogelijk is. Ik heb het ooit eens van ellende en wanhoop gedaan en het werkt super!! Ik stop de poppetjes dan zo dat ze nog nét met  hun hoofdje boven het matras uitkomen zodat, als Kay opzij kijkt, tevens iets leuks heeft om naar te kijken!

Ik ben benieuwd of je er iets aan hebt!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan