Te warm op het werk.....eerder naar huis?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb erg veel last van de warmte momenteel. Op mijn werk (kantoor) hebben we geen airco en het is hier nu 28 graden...van de week was het zelfs 30!!!!
Nu zegt mijn baas wel dat als ik het niet trek, dat ik het aan moet geven, maar ik vind het zo stom om door mijn zwangerschap zo'n "watje" te worden/zijn!
Iemand ervaring of een tip??

Patricia
23w2d

Het is hier ook erg warm, gelukkig werk ik momenteel nog maar halve dagen en hoef nog maar 1 week te werken voor mijn zw-verlof begint.
Wij hebben een watercooler staan en drink dus erg veel fris water en een kleine tafelventilator. Het scheelt toch een beetje.

Hoi,
Nou, als je er last van heb en de baas doet er niet moeilijk over dan zou ik gaan!!....
Ik zit ook op kantoor zonder airco, heb het erg benauwd vandaag, last van mijn buik, maar tegen mij wordt het niet gezegd. Ze verwachten gewoon dat ik er ben van 8.00 uur tot 17.00 uur...
Meid, ga lekker zou ik zeggen!

Groetjes Chris

Als zwangere mag je volgens de arbeidstijdenwet ook max. 1/8 deel van je werktijd aan extra pauzes nemen.  

Luister aub naar Aurian. Wat zij zegt is waar. Je bent geen watje als je eerder naar huis toe gaat. Jij loopt voor twee, anderen niet haha

Hoi,
Ik wil ook echt niet klagen (nou ja een beetje dan) ik werk in de zorg en draai meestal diensten van 13 uur, 's nachts blijf ik dan "slapen" slapen kun je het niet noemen want 9 van de 10 x moet je 's nachts je bed uit.
Met dit weer vind ik het dus echt niet te doen, geen airco oid. Iedereen moet 's avonds gedoucht worden en dan natuurlijk aankleden uitkleden ik weet niet waar ik het heb. Pauze heb ik niet, ben blij dat ik nu een paar dagen vrij heb want dit is een aanslag voor je lichaam.
Van de week heb ik mijn vriend schone kleren laten brengen omdat ik drijfnat was van het zweet.
Zo dit moest ik even kwijt.
Ik weet ook verder niet wat je rechten en plichten zijn maar ik had begrepen als het op je werk warmer dan 30 graden is dat ze dan maatregelen moeten nemen...
Liefs Rene 25w & 5d

Ik had ook ontzettend veel last van de warmte afgelopen dagen en mijn
werkgever zei ook als je het niet red ga je maar naar huis. Dat heb ik
ook gedaan, heb 's middags lekker vrij genomen. Ben de volgende dag een
half uurtje eerder begonnen, half 8 ipv 8 uur dan is het ook niet zo
warm. Dat half uurtje weegt niet af tegen een hele middag maar de
bedoeling is goed denk ik dan maar.

Als het niet gaat, gaat het niet en je moet toch aan je zelf en je kindje denken.

Groetjes

Hoi,

Ik weet niet hoe het zit met de warmte maar ik weet wel dat je als zwangere niet verplicht bent om nachtdiensten te draaien.
Zelf werk ik ook in [ploegendienst en ik ben al 2 keer 's nachts naar huis gegaan omdat het niet ging, volgende week moet ik nog een nachtdienst, maar ik heb al aangegeven dat ik niet kom en dat ik wil ruilen voor een ochtend of middagdienst.
De eeste diemij een watje wil noemen op m'n werk zal ik eens een steen van 15 kilo om z'n nek hangen en een paar dagen mee rond laten sjouwen.Wat ik maar zeggen wil, denk eerst aan jezelf en je baby en je baas kan het heen en weer genieten,
wanneer het echt niet gaat, gaat het toch ook gewoon niet.

Nog anderhalve week, dan mag ik met verlof!!!!!!
Sterkte Son

Terug
Bovenaan