te weing?

He hallo allemaal,

Mijn dochter is 7 weken en zit sinds 2 weken aan de fles. Dit omdat de borst absoluut niet ging en ik was het gekeutel na 5 weken wel heel erg zat. Maar goed daar gaat het niet om
Op het consultatietbureau zeiden ze dat ze 5 x 150 cc mocht hebben. Nu was dat voor haar erg veel. Ze drinkt nu 120 cc weg per voeding. Dit kreeg ze 6 keer per dag en zo kreeg ze toch voldoende binnen. Ze kreeg nl nog een voeding 's nachts. Nu slaapt ze sinds 3 dagen door en mist ze dus een voeding. Ze krijgt dus nu 5 x per dag 120cc en drinkt absoluut niet meer. Maar krijgt ze dan wel voldoende binnen? Ze slaapt er ovegens heel goed op hoor en er zit ong. 3,5 a 4 uur tussen de voedingen.

Groetjes Linda
 
Hoi Linda,

Ik zou me er niet zo druk om maken, als je dochter het verder goed doet dan zal ze gewoon niet meer nodig hebben.
De regel is 150cc per kilo lichaamsgewicht. Maar dat is een gemiddelde er zullen kindjes zijn die er boven zitten en die eronder zitten.

groetjes bianca
 
Hoi,

Mijn dochter wordt morgen 6 weken en ikheb gister besloten om geheel over te gaan op flesvoeding. Ik ga al twee flesjes maar dat was schijnbaar niet voldoende. Als ik de borst had gegeven lag mijn dochter binnen het uur al weer te huilen. Aangezien ik er zelf heel nerveus van werd heb ik besloten de fles te geven en geen gezeur meer met borstvoeding. Nu heb ik alleen het probleem dat ik last heb van stuwing. Ik ben het aan het afkolven maar misschien heeft iemand een tip hoe ik het het best kan aanpakken.

Groeten Debbie
 
Hoi Linda.

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Mijn jongste dochter is ruim vier maanden en zij drinkt nog steeds maar 5 x 120 cc op een dag. Sinds drie dagen weigert ze zelfs de laatste fles van 23.00 uur en nu moet ik dus zorgen dat ze nog meer gaat drinken van de overige flessen.
Volgens de arts op het consultatiebureau moet ze dan minimaal 4 x 150 cc gaan drinken, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Mijn oudste dochter dronk alle flessen van meer dan 200 cc tot de laatste druppel leeg en die groeide precies op het gemiddelde, terwijl mijn jongste bovengemiddeld groeit van veel minder voeding. Ik maak me dus geen zorgen.

Veel succes verder!
 
Terug
Bovenaan