te weinig aangekomen en te kleine buik?

baby glenn

New member
Hallo november mama's

Ik ben vandaag met 22wk4dgn weer naar de verloskundige geweest. Ik ben helaas weer niet aangekomen in totaal ben ik nog maar 2 kilo aangekomen...hoeveel zijn jullie al aangekomen? Misschien is het niet zo erg maar bij het opmeten van mijn buik vond ze mijn buik ook aan de kleine kant. De verloskundige die ik had was net afgestudeerd en nieuw en twijfelde een beetje. Met het hartje luisteren kon ze het ook niet vinden maar na uiteindelijk samen geprobeerd te hebben heb ik het dan toch nog gehoord al was het zachtjes. Mijn eigen verloskundige zei het is gewoon goed hoor want je 20 weken echo was perfect en het kindje ligt helemaal tegen je rug aan nu dus dan kun je het moeilijker horen. Ik denk dat het allemaal komt door stress, ik ben op mn werk namelijk aan de kant gezet door mn zwangerschap maar het is nogal ingewikkeld allemaal. Gelukkig is die kleine erg actief en voel ik hem elke dag wel schoppen. Ben toch een beetje onzeker. Over 4 weken krijg ik nog een extra groeiecho wel super dat ik dan mn kleine ukkie weer even kan zien.
 
Ik ben eerst afgevallen wn. Vorige week zat ik 300gram boven mijn startgewicht.
Dus ook bijna niets gegroeid...zou me niet te druk gaan maken en als je het echt niet vertrouwd bel je de vk gewoon even met de vraag of je nog ff weer mag komen
 
Ik ben ook niet veel bijgekomen ongeveer 5 kg totaal en heb een hele kleine buikje . Maak me ook zorgen . Loop bij de gyn krijg dus ook de 30 wkn echo ( groei ) . Ik eet ook slecht .
 
Hoi dames,

Breek even in van het dec forum. Ik ben nu 20+1 em ben ook pas een halve kilo aangekomen. Zat afgelopen woensdag op 1.5 kilo maar ben van het weekend afgevallen, hoe dat kan geen idee.
Nu ben van mezelf echt stevig en dus genoeg reserves

Maar de gyn zei dat ik het netjes deed en me geen zorgen hoefde te maken. Voor de baby en vruchtwater etc hoef je in principe maar een kilo of 6 aan te komen.

Naar idd als je je zorgen maakt gewoon even je vk bellen. Meer stress (naast het stuklopen van je baan) kan je volgens mij niet gebruiken.

Succes meid!
 
Nou ik hoor het ook vaker hoor! Sommige vrouwen hebben gewoon geen grote buik tijdens de zwangerschap... als de VK aangeeft dat de kleine goed groeit, dan is dat toch het aller belangrijkste? Ik snap wel dat je je zorgen maakt hoor... en stress heeft natuurlijk wel invloed op alles.. een vriendin van mij was in totaal ook maar 6 kilo aangekomen en had een hele kleine buik... ze had ook veel stress tijdens de zwangerschap en haar dochtertje is ook een maand te vroeg geboren, maar ze is kerngezond. Dat is het belangrijkste... Ik ben nu al wel 7 kilo aangekomen (bijna 24 weken) Maar ik zou me echt niet teveel zorgen maken hoor!! Geniet gewon lekker van al die schopjes hihi
 
bedankt voor jullie reacties ik moest het even kwijt. Het is zo vervelend die stress maar ik heb nu ook echt alles uit handen gegeven en ik hoef nu alleen nog de eind beslissingen te maken..hoop dat het allemaal snel voorbij is. Ik weeg zelf maar 57 en ik ben best wel lang dus niet echt reserves. Ik krijg over 4 weken een extra groeiecho om me gerust te stellen daar ben ik wel blij mee en voor nu ga ik idd gewoon genieten van alle schopjes die ik krijg.
 
Ik breek even in van het sept forum. Ik ben nu 32+3 weken en ben 9 kilo aangekomen en me buik begint nu harder te groeien. Ik zou me ook geen zorgen maken als er gezegd wordt dat het er allemaal goed uit ziet, maar als je toch bang bent moet je gewoon bellen. Het kan ook wezen dat je straks ineens harder gaat groeien hoor. Ik weet niet of je altijd veel gesport hebt, want dat kan ook wel effect hebben. Als je getrainde buikspieren hebt duurt het langer voordat je een buik gaat zien. Succes met je zwangerschap
 
Die kilo's daar moet je niet overin zitten. De ene komt wel veel aan en de ander niet. In het laatste deel kom je vaak meer aan. En het hoeft er nu straks niet allemaal af.
Zolang je kleine goed beweegt hoef je je geen zorgen te maken. Een baby die te weinig van je krijgt beweegt niet omdat ie gewoonweg niets over heeft om te bewegen. Hij is nu lekker actief en dat is een goed teken. Gezonde baby dus.
En een startende vk is altijd onzekerder.... zolang ze je niet direct doorsturen voor een echo is er geen reden tot zorgen. Ze nemen nooit een risico en zullen bij twijfel je altijd doorsturen. Ontspan dus maar. Alles gaat prima!

Geniet ervan!
 
Terug
Bovenaan