Te weinig aankomen

Hallo allemaal,

Ik ben nu 18+2 en als ik internet moet geloven ben ik te weinig aangekomen. Ik ben 168 cm en mijn start gewicht was 68 kilo. De eerste weken kreeg ik maar weinig binnen waardoor mijn gewicht is gezakt naar 65 kilo.

Inmiddels ben ik nog steeds 65 kilo. Ik maak me hier toch zorgen om en zou graag wat meer willen aankomen, ik las dat ik nu toch minimaal wel 1 kilo aangekomen moet zijn.

Voor mijn gevoel eet ik wel genoeg, wel minder als hiervoor maar toch probeer ik genoeg en gevarieerd te eten.

Ik eet geen chips, drink geen frisdrank ect, dat zijn dingen die ik voor mijn zwangerschap wel nam. Kan het hieraan liggen dat ik niet aankom?

Als 1 van jullie tips heeft hoe ik aan kan komen hoor ik het graag. Mijn buik groeit trouwens ook niet super snel, heeft dat hiermee te maken?

Niet alles geloven wat er op internet staat. Elke zwangerschap en elk lichaam is anders. De baby pakt wat ie nodig heeft en zolang de verloskundige ziet dat ie goed groeit is er niks aan de hand. Vooral gezond blijven eten (hoewel er ook niks mis is met af en toe ongezond natuurlijk) en dan komt het allemaal goed! Ook de groei van de buik verschilt enorm van persoon tot persoon, dus je kan het echt niet met elkaar vergelijken

Geen probleem! Zelf ook gehad bij mijn eerste zwangerschap, begon pas vanaf 26 weken iets aan te komen en uiteindelijk maar 8 kilo aangekomen gedurende hele zwangerschap met een gezond bmi.
Sommige baby's eten je nu eenmaal van binnen op.? zou maar zo denken: Zolang de vlk controles goed zijn is het alleen maar fijn, scheelt weer na de bevalling!

Ah oke, gelukkig maar dit stelt me weer een beetje gerust.
Normaal had ik het afvallen niet erg gevonden maar nu er een kleine baby ik mijn buik groeit vind ik het toch belangrijk dat alles goed gaat natuurlijk.
Als het allemaal niet erg is vind ik weinig kilo's aankomen natuurlijk helemaal niet erg ?

Ik ben heel mijn zwangerschap maar 1 kilo aangekomen ben 9 maanden ziek geweest en toch een gezonde dochter gekregen van 3240 gram en 50 cm.

Volgens mij is het niet zo'n probleem, al helemaal niet als je gezonder bent gaan eten. Vraag het even na bij de verloskundige. Verder is gevarieerd eten belangrijk, ook heb je wat extra eiwitten nodig dus bakje kwark extra kan lekker zijn!

Wij hebben nu 4 kids (14-10-8 en 3 mnd). Bij alle zwangerschappen weinig aangekomen (tussen de 4 en 7 kg) en kerngezonde kindjes gekregen. Zolang de verloskundige tevreden is, hoef je je niet (onnodig) druk te maken... Fijne zwangerschap gewenst!

Ik ben in de eerste 15 weken 6,5 kg afgevallen en nu inmiddels 40 weken en zit nu 1,2 kg over mijn oude gewicht. De verloskundige maakt zich hier totaal niet druk om aangezien de kleine goed groeit en ontwikkelt. Het enige is, is dat ik na de bevalling op moet letten hoe het gaat en wellicht dan vollere producten moet eten en drinken.

Terug
Bovenaan