te weinig aankomen??

Hey allemaal

even een vraagje.
Ik ben er op 17 maart achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje.
ik was toen al 10 weken en 4 dagen en ben nu dus 17 weken en  1 dag.
ik heb altijd gedacht dat mijn gewicht 60 kg was maar achteraf blijkt de weegschaal kapot, hij geeft bij iedereen 60 kg aan..
5 april ben ik bij de vk geweest voor het eerst en toen woog ik met kleren aan 65 kg.
ik heb me nu gisteren weer gewogen bij mijn moeder en zag dat ik met kleren aan 67 weeg.
ik ben dus nog maar 2 kg aangekomen.
is dat wel goed?
als ik zit en loop kun je nu al een buikje zien maar als ik lig dus niet.
ik ben best onzeker en hoop dat iemand een antwoord weet.

Liefs sarah
 
Het totaal aantal kilo's wat je aankomt tijdens een zwangerschap, is bij iedere vrouw verschillend...



Vaak komen die kilootjes er pas in de laatste maanden bij...



Ik vroeg toevallig van de week an mn schoonzusje hoeveel zij was
aangekomen bij haar 2 dochters. De eerste zwangerschap 7 kilo, de
tweede zwangerschap   13 kilo!!

'n Kennisje van me is zelf over de 'normale grens heen gegaan nl. meer
dan 23 kilo, en mn moeder scheen tijdens haar zwangerschap van mij, in
het begin zelfs onwijs af te zijn gevallen ...



Kortom, ik zou je niet te druk maken, en als je het zeker wilt weten zou je toch even naar de dokter moeten gaan ;-)





 
hoi Sarah,
er is eigenlijk niet zoiets als te weinig aankomen, zolang je maar gezond eet en niet dieet. Je kan inderdaad ook afvallen. De meeste kilos komen er in de laatste maanden aan. Ik ben 18 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap en ik was er na een maand alweer 17 kwijt. Het aankomen en afvallen is heel persoonlijk, het ligt aan je bouw, aan je genen, etc etc.
Geniet lekker van je zwangerschap! Liefs Stephanie, mama van Lior (16-03-05)
 
Hoi Sarah,

Ook ik ben nu met ruim 16 weken pas 2 kilo aangekomen. Raar, want bij mijn vorige zwangerschap ben ik in totaal 26 kilo aangekomen! (Met 16 weken al 10 kilo). En ik maak er ook een beetje zorgen over, maar ik weet dat ik goed en gezond eet. Had alleen de eerste zwangerschap veel meer zin in "slechte"dingen, zoals chocola en nutella. Nu heb ik echt veel zin in gezonde dingen, zoals soep en fruit. Misschien dat dat meespeelt.
Maar ook tegen mij is gezegd dat het aantal kilo's dat je aankomt weinig zegt. Mijn kindje groeit goed, is bovengemiddeld groot en ik heb al een grote buik. En het was hard werken om al de kilo's er vorige zwangerschap af te krijgen, dus...

 
Hoi hoi,

Bij mijn vorige zwangerscahp was ik zo dik ik leek wel zwanger van een 3ling. Toch kwam ik helemaal niet aan. Ik ben alleen 1 kilo aangekomen op het aller laatst. En het is ook echt niet zo dat ik niet at, want ik at ook voor 4 en kotste niks uit.
Mijn kindje was 3800 gram en 53 CM, ook zeker niet klein, dus ik zou me nergens druk om maken.
Het is wel zo dat je op het laatst het meeste aankomt omdat je dan ook ineens hard gaat groeien!

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes Anne-Marie
 


Ik zou me er niet zo druk om maken. Bij mijn eerste zwangerschap was ik bij 15 weken al redelijk zwaar en moest ik al positie kleding aan, in totaal ook 26 kilo aangekomen (is wel erg veel maar kwam vooral door veel te veel snoepen). Nu bij mijn tweede zwangerschap reeds 19 weken en pas 2,5 kilo aangekomen, ik kan zelfs mijn eigen kleding nog aan. Je ziet echt nog niks aan mijn buik, maar ik voel de kleine al wel bewegen. Ik geniet er gewoon lekker van moet jij ook doen, die dikke buik komt vanzelf. En het gaat ten slotte niet om de buitenkant maar om wat er in zit, toch?!




 
Ik sluit me volledig aan bij de anderen! Wat je wel of niet aankomt tijdens je zws zegt niks over de grootte en gezondheid van je kindje. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap zelfs 12 kilo afgevallen, en ben bevallen van een gezonde zoon van 3320 gr en 52 cm. Nu ben ik 24 weken zwanger en ben 4 kilo afgevallen en kom ook nu nog niks bij qua gewicht, terwijl ik al een redelijke dikke buik heb en met 12 weken al positiekleding aan moest, terwijl ik bij de eerste met 20 weken nog een groot deel van mijn eigen spul aan kon (voordeel van veel afvallen )
Dus maak je niet te druk, zolang je kiddie in je buik maar goed groeit maakt het gewicht wat jij aankomt niks uit, en tja wat er niet aan komt hoeft er ook niet af!! Ik was 1 maand na de bevalling zelfs 16 kilo lichter dan vordat ik zwanger werd! (ben ook wel een stevige meid hoor)
 
Hoi,

het kan best zo zijn dat toen je de eerste keer naar de vk ging al bent aangekomen. Want dat heb ik wel gehad zowel bij de eerste en nu bij de tweede dus misschien ben je wel meer aagekomen dan je denkt( hoeft niet).
Ik moet wel zeggen dat ik totaal niet misselijk ben geweest en niet heb hoeven overgeven. Maar ik had juist wel een gezonde eetlust en had overal zin in.
Bij de eerste kwam ik in het begin juist aan en op het einde nog maar een beetje. Je baby groeit namelijk tot de 24 weken het  hardste en daarna neemt het wat af.

Groetjes Bertie
 
Terug
Bovenaan