te weinig beweging??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Het onderwerp zegt het al: Krijgt onze kleine man genoeg beweging??
Ik hoorde vorige week op het nieuws dat baby's door wipstoeltjes en kinderwagens te weinig bewegen en dat zou slecht zijn voor de moteriek.

Ik ga veel met Hidde wandelen als het niet te koud is( dan wordt ie snel benauwd). Verder slaapt ie nog best veel overdag. De paar uurtjes dat ie dan uit bed is leg in 'm dan maar op de mat zodat ie lekker kan rollen, maar is dat dan wel genoeg??

Wat vinden jullie?

Groetjes Lynn

Hoi,
ik denk dat het wel meevalt hoor, ik weet niet hoe oud Hidde is? Onze dochter is bijna 10 maanden en die zet ik regelmatig op de grond, dan kruipt (nouja kruipen, ze sleept zich voort via dr armen, maar gaat razendsnel) ze over de grond. Ze ligt ook wel in dr box te spelen en dan draait ze zich regelmatig op dr buik en weer terug.
Verder slaapt ze ook nog en als we wandelen zit idd in de kinderwagen, dus ach wat is genoeg beweging? Als je ze maar niet de hele dag in de wipper laat zetten denk ik dan maar,
groetjes van Sonja.

Hoi Lynn,

Ik denk dat het per kindje ook erg kan verschillen.
Sven is van zichzelf al erg beweeglijk. Hij trappelt en zwaait de hele dag door (in bed voor het slapen gaan, op de commode, op de grond, in de box, etc.).
Ik zorg er wel zoveel mogelijk voor dat hij verschillende beweegmomenten heeft op een dag.
Zo ligt hij vaak op de mat, dan weer in de box, dan weer even bij mama en meestal ga ik ook wel wandelen met hem. Zo kan hij op verschillende manieren bewegen.
Het is ook een kwestie van afwisselen. Soms heb je een dag dat hij veel zit of slaapt, de andere dag kun je hem dan weer wat meer laten bewegen.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hey ladies.

Bedankt voor de reacties!
Ik was gewoon even benieuwd hoe het bij jullie gaat.
Groetjes Lynn

Terug
Bovenaan