Te weinig binding?

<p>Het hoort niet helemaal thuis in deze topic, behalve dat ik veel verdiet heb hoe mijn bevalling verlopen is. </p><p>Afgelopen maandag ben ik bevallen van mijn derde zoon. Het liep helaas anders dan anders. </p><p>Ik verloor veel bloed, hevige pijn in buik en rug. De verloskundige zag meteen aan de hoeveelheid bloed dat het foute boel was. Korte samenvatting van de rollecoaster: </p><p>- ambulance, -paniek en stress - spoed keizersnee algehele narcose. </p><p>Met mij en de baby gaat alles goed, we zaten op het randje, het had geen minuut langer moeten duren.</p><p>Nou ben ik benieuwd of er meer mama’s zijn die een keizersnee hebben gehad onder algehele narcose. Mijn baby boy werd pas anderhalf uur later op mijn borst gebracht en ik maak mij zorgen om de binding en hoe het gaat in de toekomst. </p><p>Zijn er mama’s die ook zo iets mee gemaakt hebben en die wat jaren verder zijn die mij gerust kunnen stellen? </p><p>Liefs mama van 3</p><p> </p>

Oh wat naar voor je!
Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad, niet onder algehele narcose maar ruggenrpik. Maar na de geboorte kon ik mijn zoontje ook niet gelijk bij me houden omdat ik een bloeding kreeg. Dus hij werd naar de afdeling gebracht terwijl mijn man en ik naar andere OK gingen.
Moet zeggen dat het bij ons niks heeft verandert aan de bonding. Ik herken jouw gevoel heel goed want daar was ik ook bang voor! Het is een mama's kindje en ben zo verliefd op hem!
Ik zou willen meegeven dat je er niet te veel over moet piekeren en laat het gewoon lekker op je afkomen. Het komt allemaal goed.
succes!

Hi,
Ja, dat is idd heel naar. Ik ben ook met een spoedkeizersnede bevallen en ons meisje bleek erg ziek door een infectie in mijn baarmoeder wat niemand aan zag komen. Ze werd meteen meegenomen. Ze werd geboren woensdagnacht om 00:54 en ik mocht haar pas de volgende dag in de middag voor het eerst vasthouden omdat ze in een grote couveuse lag met allemaal toeters en bellen. En ik kan je vertellen dat doet zeer. Maar vanaf het moment dat ik haar vast mocht houden heb ik ook niet meer los gelaten. Ik heb het er ook moeilijk mee gehad maar ik dacht de hele tijd bij mezelf ze heeft kei hard gevochten voor ons en nu wil ik er voor haar zijn zoveel als kan. Daarna eigenlijk geen moeite meer gehad. Het slijt dat gevoel echt waar. Succes en geniet van je zoontje! Groetjes!

Pff een spoedkeizersnee lijkt me inderdaad een heftige ervaring! Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar had de geboorte van onze zoon ook wat anders voorgesteld..
Ik mocht na direct na de bevalling mijn zoontje 5 minuutjes vast houden. Eigenlijk een hele voorspoedige bevalling gehad. Echter toen hij er eenmaal, bleef ik extreem bloeden en kwam de placenta er niet uit. Na een paar minuten werd ik snel weggereden naar de operatiezaal, en bleef mijn man met onze zoon achter. De eerste tests, knuffelen etc kon ik dus ook niet doen / bij zijn. Kon ook geen borstvoeding direct geven na de geboorte, wat ik graag had gewild. Na circa 2 uur kon ik weer terug naar de kamer en onze zoon bewonderen. Over de binding heb ik me eigenlijk nooit echt zorgen gemaakt. Geloof ook niet dat dat nu nog een rol speelt, ons mannetje is nu 16 maand. Ook borstvoeding verliep daarna prima en heb ik 9 maand vol kunnen houden.
Klinkt misschien een beetje raar, maar ik zou je adviseren er niet te veel over na te denken. Jullie zijn nu allemaal gezond en hebben alles goed doorstaan, dat is het belangrijkste! Nu is het tijd om lekker van elkaar te genieten en elkaar te leren kennen! Enne, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Terug
Bovenaan