te weinig bloedplaatjes.

hoi,

beetje vaag verhaal misschien. maar ik ben doorverwezen van de verlosk. naar de gyn. omdat ik een hoge bloeddruk had en eiwit in mijn uringe. eenmaal in het ziekenhuis aangekomen, een eiwit meer in me urine en geen hoge bloeddruk meer.
het klinkt heel raar maar het is echt zo. toen gingen ze bloed prikken voor nier en leverfunctie en andere dingen.
nier en leverfunctie waren gelukkig goed, maar nou had ik weer wat anders: tekort aan bloedplaatjes. het was niet zo heel ernstig zeiden ze, anders hielden we je wel hier.
nu eenmaal thuis zit ik toch te tobben en zie al hele erge dingen voor me.
ik heb gekeken op internet naar bloedplaatjes, en daar hebben ze het over bloedingen en bloedkanker bij te weinig bloedplaatjes. nu schrik ik daar heel erg van. dalijk krijg ik ook inwendige bloedingen ofzo. of als ik moet bevallen. ik ben nu 40weken zwanger. woensdag moet ik terug naar de gyn. als mijn bloeddruk verder ok is, dan hoef ik niet meer bloed te prikken. toch maak ik me druk. heeft iemand ervaring met te weinig bloedplaatjes?

groeten en alvast bedankt.
 
Hoi Kimmie,

Niet teveel zorgen maken. Ik heb het ook gehad. Het houdt in dat je stolling wat afneemt. Dit is normaal tijdens de zwangerschap, maar bij jou is het iets meer afgenomen. Het is inderdaad zo dat als het echt te laag is, ze je opnemen in het ziekenhuis.
Wat betreft je bloeddruk, dit was ook bij mij zo. Bij de VK had ik 160-120 en in het ziekenhuis 120-80. Niet te geloven. Pas toen ik eiwit in mijn urine had, hebben ze me opgenomen. Toen bleek, omdat ik iedere dag gemeten werd, dat mijn bloeddruk per uur schommelde. Zolang je geen sterretjes ziet, of flauwtes krijgt moet je je niet te druk maken. En houdt altijd in gedachte dat je ieder moment de VK kan bellen als je het niet vertrouwd. Maar waarom geven ze je niet even een "dauwtje" om het al een beetje op gang te brengen?
 
Terug
Bovenaan