Te weinig borstvoeding wat nu?

Mijn kindje is 3 maanden en ik merk dat mijn kindje niet helemaal vol zit na de voeding. Ze blijft heel lang door zuigen soms wel een uur en is dan ook gefrustreerd als ik haar er af haal en komt na 30 min weer. Ook als ik kolf als ze op de crèche is kolf ik maar 60-80ml per keer terwijl ze 180ml drinkt. Wat kan ik hieraan doen?
 
Neem even contact op met een lactatie deskundige als het heel belangrijk is voor je om borstvoeding te geven. Zij weten alles omtrent stimuleren van de melk productie.

Wel wil ik je meegeven: borstvoeding of kunstvoeding.. beidde is prima en maakt je geen mindere of betere mama. Ik heb mezelf helemaal gek laten maken met het moeten geven van borstvoeding. Heb heel veel meer rust gekregen toen ik overstapte na 4 weken. Happy mama happy baby ?
 
Hoi! Het kunnen ook regeldagen zijn! Rond 3 maanden komt dat meestal voor! Je kindje is de boel opnieuw aan het inregelen en dat kan zich uiten in clusteren, mijn dochter wilde dan de hele avond bij me drinken. Het voelt dan alsnog je niet genoeg produceert, maar dat is niet zo! Google er maar op, er is heel veel over te vinden dat je misschien gerust kan stellen   Ik zou je ook adviseren een Lactatiekundige te bellen (kan ook telefonisch en misschien zelfs beeldbellen?). Ik heb ze meerdere keren gebeld en altijd fijne tips gehad.  succes!
 
Er is een facebook groep waar lactatiekundige reactie geven op je vraag. Misschien kan je hier je vraag stellen.

https://www.facebook.com/groups/borstvoedingvraag/?ref=share
 
Wat algemene tips om je productie omhoog te krijgen, zijn genoeg/veel drinken, borsten goed warm houden (ook tijdens kolven) en proberen extra te kolven. Dus als je nu bijvoorbeeld 3x per dag kolft, probeer dit dan bijvoorbeeld 5x te doen. Dan krijgen je borsten een signaal dat er meer aanbod nodig is en gaan ze na als het goed is na een paar dagen meer produceren.
Het kunnen idd ook regeldagen zijn, maar als je met kolven er ook maar zo weinig uit krijgt, lijkt het idd (ook) een productieprobleem.
Succes! 
 
Het zouden inderdaad regendagen kunnen zijn. Dan is de beste oplossing je kindje bij elke kik aanleggen en laten drinken, zo wordt vraag en aanbod weer goed op elkaar afgestemd. 
Verder is veel huid op huid contact, zelf genoeg eten en drinken en niet teveel stressen erg belangrijk... :) wat betreft kolven... je kindje is de beste kolf die er is! Zij krijgt er sowieso meer uit dan je kolf. Maar misschien past je kolf niet helemaal fijn (meer) en werkt op een ander moment kolven beter? 
Drinkt je kindje nog 1 of 2 borsten per keer? Ik kolfde soms de andere borst leeg om een voorraadje op te bouwen. 
Verder zou ik inderdaad lid worden van de Facebook groep zoals eerder genoemd. Veel kundige leden én je kan la leche league ook benaderen voor een gratis  telefonisch, consult. 
 
Terug
Bovenaan