Te weinig bv???

Hoi,

Milan is nu drie maanden en drinkt de laatste week zo onrustig. Hij heeft altijd al veel willen drinken, maar nu haal ik gewoon de drie uur niet meer en is het eerder twee uur.
Als ik hem dan aanleg, drinkt hij vier/vijf minuten en dan heeft hij t gehad, wil ik hem laten boeren, gaat hij heel hard schreeuwen, dus probeer ik weer de andere kant, daar drinkt hij dan heel eventjes aan, maar is gewoon nog niet tevreden en gaat verder met huilen. Ik heb de laatste dagen zelfs al een paar keer een beetje kv er achter aan gegeven waar hij dan wel 30cc van drinkt.
Zou t zo zijn dat er niet genoeg meer uit komt en dat ik dus te weinig voeding heb? Hoe gaat dat bij jullie kindjes. Zijn ze echt tevreden na één borst en drinken ze lang aan ée'n borst?

Gr. Esther

Hoi Esther,

Rond de 3 maanden volgen er weer zogenaamde regeldagen. Je kindje is inmiddels flinkgegroeid en heeft meer  voeding nodig. Om dit te regelen zal je kindje vaker dan normaal zich melden en willen drinken. Aangezien borstvoeding een systeem is van vraag en aanbod, zul je na een aantal dagen (als je hem maar vaak genoeg aanlegt en geen kv geeft)  vanzelf meer bv gaan aanmaken. Je lichaam heeft even tijd nodig om erop de reageren, maar dat komtvanzelf goed. Geef je kindje dan dus ook geen kv, want daarmee is er geen vraag aan jouw lichaam en zul je ook niet meer melk gaan produceren en dus niet aan de behoeft van je kindje kunnen voldoen. Blijf m gewoon een paar dagen extra  vaak aanleggen en je productie gaat weer dat doen wat je kindje nodig heeft.
Succes ermee!

Dionne

Terug
Bovenaan