Te weinig drinken?

<p>Mijn dochtertje is inmiddels bijna 16 weken oud en ze zit in verband met kma sinds vijf weken aan de Neocate voeding. Ze is altijd een lastige drinker geweest, maar ze blijft moeilijk drinken en ook te weinig volgens de richtlijnen. Ze weegt nu 5.1 kilo, dus zou ze ongeveer 750ml moeten drinken in 24 uur. Dit redt ze nooit! Meestal zit ze tussen de 550 en 650ml. Ze krijgt vijf voedingen per dag en ik maak flessen van 165. In de ochtend drinkt ze 135ml, dan rond 11 uur 100ml. De rest van de dag varieert tussen de 80 en 140 ml per keer. Een pre-logopedist kijkt ook al mee op advies van de kinderarts (dit in verband met de kma) Zij zegt dat we niet moeten forceren en dat slapen belangrijker is dan eten.. (Ja onze meid slaapt nog heel veel..) Ze huilt niet om de voedingen en slaat de fles weg als ze niet meer wil. In de avond/nacht slaapt ze van 23.00-7.30 uur. Ze is vrolijk, heeft veel plasluiers, maar komt dus niet heel snel aan. Moet ik me zorgen maken, omdat ze zo slecht eet of gewoon vrede hebben met het weinige eten en genieten van mijn vrolijke, kleine meisje? </p>

Terug
Bovenaan