te weinig drinken

Mijn dochter van bijna 7 mnd is geen flesweigeraar zoals hier beneden beschreven werd maar een minimale drinkster. Ik maak me hier best ongerust over. Overal hoor/lees je dat ze op deze leeftijd min. 500cc binnen moeten krijgen, maar als zij de 450 haalt ben ik al blij. Ze krijgt 3 melkvoedingen per dag, waaronder 1 keer een bord pap. Die eet ze voor de helft/driekwart op en dan nog een middag en een avondfles. Natuurlijk heb ik wel geprobeerd extra flessen in te lassen, maar ten eerste drinkt ze hier maar een paar slokjes van en ten tweede zeggen de "deskundigen" dat ze gewoon tot de volgende flesvoeding moeten wachten en hun kans dan voorbij is. S'middags om een uur of vier geef ik dan maar wat diksap (wat ze trouwens heerlijk vindt!) om haar toch maar genoeg vocht binnen te laten krijgen). Zijn er mensen die dit herkennen? Hebben jullie evt. tips? Alvast bedankt!

P.s hiervoor heeft ze tot 6 mnd bv gehad (was dus gewend datgene te nemen waar ze trek in had)vlak na het overstappen dronk ze op zich heel goed, maar dit werd dus steeds slechter, heeft het wegduwen met haar hand nu echt ontdekt!
 
Vanaf dat onze dochter 7 mnd. is (nu bijna een jaar) en 3 melkvoedingen krijgt drinkt ze ook hooguit 450 ml. Op het consultatiebureau vonden ze het genoeg. Ze krijgt ook nog diksap en yoghurt (telt ook mee als vocht) en in de fruithap zit ook vocht. Zolang ze een goede ontlasting heeft, is het goed werd mij verteld.
Succes!
 
Hoi,

Daar sluit ik mij bij aan. Er zit meer vocht in andere dan je denkt. Mijn zoontje van 9 maanden heeft 8 maanden lang BV gehad. En vanaf 6 maanden ook ander eten erbij. Ik ben al blij als hij iets van 500cc binnen krijgt. Bied het haar gewoon aan en ik denk dat ze wel neemt wat ze nodig heeft. Mijn ervaring met CB's is niet goed en daar luister ik al niet meer naar. Ik krijg altijd andere adviezen, afhankelijk van wie er zit. Ik hou me dus niet aan bepaalde schema's. Ik ben het er dus ook niet meer eens dat als ze niet drinkt, dat haar kans voorbij is. Wat nou als ze zich niet lekker voelt en ze drinkt daardoor slechter? Dan is de kans toch ook niet zomaar voorbij? En als ze diksap lekker vindt, dan zou ik haar gewoon iets meer diksap geven. Ik denk altijd dat ze meer vocht binnenkrijgen dan we denken. Ook uit de paar slokjes melk die ze zo te lezen neemt.

Succes!

groetjes
Esther
 
Misschien dat je haar nog een keer de borst kunt gaan geven, dan weet je wel zeker dat ze al het goed in de juiste verhoudingen binnenkrijgt. Tenminste als je dit wil natuurlijk.
 
Hoi Moekie
Mijn zoontje is bijna 9 maanden en toen hij 8 mnd was is er tegen mij gezegd op het cb, dat mijn zoontje in ieder geval 300cc melk nodig had per dag. Hij drinkt wel meer hoor, maar omdat hij verder niet wil drinken geen sap enzo maakte ik mij ook ongerust. Maar volgens het cb dus helemaal niet nodig. Ik hoop dat je hier wat aan hebt elk cb is geloof ik weer anders. En in groente en fruithap zit ook vocht, dat werd tegen mij ook wel gezegd Groetjes Maaike
 
Heel erg bedankt voor jullie geruststellende reacties! Ze krijgt dus op zich genoeg binnen als ik jullie zo hoor, het is alleen dat je je toch afvraagt wat de oorzaak hiervan is. Ze is ook erg huilerig de laatste dagen en heb toch het gevoel dat er meer achter zit. Ik ga toch maar even met haar naar het inloop-spreekuur. Nogmaals hartelijk bedankt!!!!!
 
Terug
Bovenaan